Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.

Får det verkligen gå till så här???Man tycker ju att alltid när ett barn ska flyttas ska alla inkl barnet vara med i diskussionerna om varför!!!
Efter mycke påstridningar fick vi igenom en utredning som visade sig att barnet hade en ADHD+ lite till :claphappy: När skolan började upptäckte vi och skolan att det här kommer inte att fungera (barnet behöver en assistent).Till slut gick sos med på det.Det blev jätte bra för barnet skolan funkar då kanonbra.
Under tiden barnet bott hos oss träffade barnet sina föräldrar (mamma 5ggr) (pappa 4ggr)Emellanåt skrek pappa att han ville ha sitt barn boende hos sig då våran socsekreterare förklarade att pappan måste visa att han kan finnas för barnet en längre tid (pappan glömde bort att ringa sitt barn på ett år som mest).Det gjordes en ny utredning där man komm fram till att barnet skulle bo hos oss so en uppväxtplacering-
Sen började alltin urarta jag ville vet hur det skull se ut med assistent framöver.Vårat lånebarn skulle hälsa på sin pappa barnet skrek hysterisk och ville inte åka dit barnet var livrädd för sin pappa.Jag fick prata med chefen för sos och hon sa det är bara och ta barnet och åka dit.Aldrig sa jag då får ni komma och fixa det :twomad: .Sen blev våran riktiga sossekreterare bortkopplad från ärendet,och chefen själv tog över.Vi hade några möten med chefen pappan och våran handledare, men pappan kunde inte fullfölja någott av det han behövde göra.Chefen plockade in 2 st nya sossekreterare som inte kännde till ärendet allt blev kaos.Vi satt i några nya möten med dom nya sossekreterarna men dom lyssnade ingenting :evil: Våran handledare försökte prata med dom men de var som att prata med en vägg.Dom gjorde allt som pappa vile.Våran handledare talade om för oss att det här som sos gör är maktmissbruk.Vi orkade inte längre vi blev så kränkta av sos vi var tvugna att säga upp placeringen.För att gå vidare.Har precis haft ett möte med våran handledare, Vi har nu skrivit ihop en massa för att lämna till länsstyrelsen.Det kanske hjälper någott barn i framtiden att inte bli behandlad så illa som vårat lånebarn blev.De känns i allafall skönt att få göra en annmälan på sos,då har vi gjort vad vi har kunnat.I dag 3 månader efter barnet flyttat vet vi inte hur barnet mår det gör ont i hjärtat.Hoppas jag inte skrev för mycke så ni inte orkade läsa.Sorgsen jag pm mitt telenr till dig om du vill prata Tack alla familjehem vi gör ett kanon arbete