Hur bor era placeringar?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hoppsan.. kattvindar är bra att ha...

en av våra är omgjord till gästrum... äldsta sonen blev överlycklig när den var klar så han flyttade in där. Men efter ett par månader saknade han alla sina saker som inte fick plats så han flyttade tillbaka tills sitt gamla rum igen. Nu är rummet som det var tänkt från början.,,. ett gästrum eller till en placering.. vilket som
 
Låter ju kanon Hoppsan och kattvindarna räknas väl inte in i boytan?

Vi har tagit bort stora vardagsrummet och där gjort s 2 sovrum med hall för piano och lite böcker för att ta ena stora sovrummet som vardagsrum med TV, som tur är så har vi ett stort köp där vi lätt får plats 10-12 personer,
Sen bor våran biodotter 19 år i vårt förråd på 8 kvm, där trivs hon kanon och nu när alla barn utom yngsta flyttat så har vi 4 rum till jourisarna + 2 lägenheter i huset bredvid :rollhappy:
Det bästa av allt........
Ett stort inglasat uterum med infravärme, där har vi haft både julaftnar och nyårsaftnar med 30 personer, lite dyrt med infravärmarna men det får man ta.
Det är nog vår bästa investering nånsin :claphappy:


På den här bilden har vi dukat till 50 personer vid en student....
Så visst kan man trolla med utrymmen alltid.
 
helt rätt kattvindarna räknas ju inte in i boytan pga sned taken så några kvm golvyta till finns allt :)
kom på min praktiska lösning för hallen. Ett jätte långt element gör det o möbler bart löste det med cykel korgar alla har varsin att lägga mössa ,vantar mm i ,skohyllor har jag gett upp så jag har skobrickor fyra till antalet perfekt på vintern då det blir så blött annars.
Då vi har fullt hus med tonisar o deras kompisar är det ofta ett skoberg något man får lära sig o leva med o snyggt hoppa över om man ska ta sig in funderar lite smått på o ha en skyffel stå innan för dörren :)
 
Ja hallar kan ge en många gråa hår, alltid berg med skor....
Vi har köpt från Ikea som en bänk med fack under, rymmer 8 par skor, vi har 2 stycken mitt emot varandra, överhylla med fack i samma modell, jag tycker dom är väldigt smarta :banan:
Nu ser man bara lite av dom men jag tror ni alla sett dom på IKEA:

Dom är jag väldigt nöjd med, smart förvaring faktiskt samtidigt som man kan sitta och klä på sig skor. :claphappy:
 
sådana skobänkar och hatthyllor var jag på väg att köpa när vi flyttade till huset men vi hade inte plats till dom.Vi har ingen riktig hall i vårt hus så vi fick ta en del av rummet precis innanför ytterdörren och göra en hall av... Det innebar att vi fick sätta upp en ½ vägg så vi fick ett hörn. Hängde lite krokar på väggen och 2 skoställ så passade det bra till oss 4 som då flyttade in.

Nu är det för litet och jag har planer på att bygga ut så vi får en hall. Den ska i så fall bli 3 x 5 m och den ska inredas med fasta bänkar med lucka i så att man kan ställa skor/stövlar i och sen platsbyggda rejäla garderober. Men det kostar en del att bygga så det kommer inte just nu. Prio 1 för mig är att få klart lägenheten och det är inte billigt det heller fastän vi gör det mesta själva.
 
Adal hur långt har ni kommit med lägenheten, vill se bilder :razz:
Nä bygga är verkligen svindyrt, minsta planka kostar en förmögenhet 8)
 
Trixen... jag kommer ingen vart så det är ingen större skillnad mot sist mer än att jag hunnit måla taket och 2 stolpar. Nu ska jag regla upp för väggarna och eftersom E sällan sover så får jag ta det på helgerna när svärisarna är här. Då brukar farmor ta med E i vagnen 1 timme... fast man hinner inte så mycket då heller :littlesad
 
Vi hade en org hos oss i våras och de tittade på ett av våra extra rum på 7 kvadrat.Med snedtak.
De tyckte det var för litet. De tyckte det kunde bli ett mysigt kryp in för vårt bio.
Våra barn har ett lekrum och deras sovrum är mest för att sova i . Vi har leksaker i hela huset för vi tycker om att ha barnen omkring oss. Tex deras hemvrå ligger i vårt kök ect.
Sen har de som sagt ett lekrum också. Men är det så att placerade barn måste ha det extra bra eller? Vi har 3 extra rum och detta var det minsta som de fnyste åt. Men nog sjutton borde det funka för en liten mellan 0-9 år som våran gräns är på.
 
man kan ibland undra hur de resonerar.. när vi bodde i en lägenhet mitt i centrala kba så var vårt minsta sovrum på ca 8m2... i många hus som byggs idag så är sovrummen väldigt små.

Vad begär dom??
 
Det lustiga är att när vi blev utredda för 4 år sedan så hade vi bara detta rum över och då blev vi godkända för 1-2 barn i förskoleåldern. Har det ändrats så mycket sedan dess.
 
men jag med mina små rum får ju uppdrag via org o varken dom eller placerande kommun har någonsin sagt något så länge bas möbler får plats (säng,sängbord,skrivbord o klädförvaring) o man har en dörr o stänga om sig så man kan vara ifred.
 
Tack alla för era svar! :banan:

Vi kommer nog att sätta igång en renovering i källaren, så får vi se vad det blir av det rummet sedan...
Jag har också, som några påpekat, funderat på att vår blivande placering kanske inte vågar sova där nere själv. I så fall få vi helt enkel flytta ner det nuvarande lek/tv-rummet så får hon bo på mellanvåningen och om hon vill vara ännu närmare oss så har även vi små kattvindar på ca. 8kvm intill vårt sovrum. Dessa har snedtak så jag tycker de känns för små för en lite större tjej, men då kan hon ju välja själv vilket som känns bäst.

/Muminmamman
 
Trygga Rekan sa:
Härligt med bilder. Hur gör du Trixen hur får du in dem liksom.
När du skrivit inlägget så kan du bara scrolla ner lite där står "bifoga"
Så testa på du, man bläddrar ju bland bilder man har på sin gen dator, sen klickar man bara på "bifoga"
:D
 
Våra två tonåringar har var sitt rum på samma våning där vi sover.
Hoppas att detta hjälpte lite i din nya planering. Roligt att ni skall bli familjehem :banan:

Och om skylten Moms kitchen.. I LOVE IT :razz:
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp