Med anledning av denna händelse har vi här hemma börjat fundera på hur vi
förvara våra medeciner.
http://www.ystadsallehanda.se/article/2 ... em-i-Sjobo
förvara våra medeciner.
http://www.ystadsallehanda.se/article/2 ... em-i-Sjobo
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Ja men frågeställningen är intressant! För vi har väl alla en såg kanske en yxa.Trixen sa:Det är ju för jäkligt, vem kommer vilja ta emot barn/ungdommar om familjehemmet blir fält????
Om ungen snor en kniv och dödar någon eller skär sig själv?
Tar familjehemmets yxa och slår någon i huvudet?
Bryter sig in i familjehemmets vapenskåp om man är jägare?
Snor hostmedicinen som innehåller Cockilane (morfin) som ska förvaras i kylen??
ALLT Kan vara farligt om det används på fel sätt. Det här borde ALLA vi protestera mot, inte minst FACO!
Undrar vad man håller på med ibland....suck :evil: :?
(har varit med om en liknande händelse faktiskt när ett av våra jourbarn snodde medicin)
bortblåst sa:Måste få fråga Mina Goa Barn!
Har du någon befattning här för forumet, eller någon annan post för Faco?
Har i så fall missat denna informationen. Samt jag har fått den känslan då du oftas komnetera dom flesta inläggen här. Det är ju jätter bra med ett brinnande arrangeman, vill inte kritisera. Men ifall du har en befattning så kanske detta bör framgå.
Mvh
Från en som blåste bort.
pimpim sa:En 17 åring är inget litet barn som man kan vakta dygnet runt medicinskåpet var ju låst
hur kan det vara famhem fel :?
Är ungdomen så självmordsbenägen ska han bo på hvb där det finns pers dygnet runt.
kanske är detta ett av besparingens offer att man placerar i famh istället för på hvb stakars famh :x
om man skickar sitt barn men LVU ska den väl ändå va skyddad om pers på familjehemmet är VÄL informerad o även utbildad?!! mvh mamman!!Helgona sa:Alltså det är helt rätt att vi ska tänka på att famhemmet kanske finns här...men även bioföräldrar till pojken kan ju finnas här o läsa!
Jag tycker dock att precis så som MGB också skriver att det är en stor tragedi!
MEN...ur perspektivet "familjehem" hur mycket är egentligen vårt ansvar...vad ska vi kunna? Vad ska vi kunna hållas ansvariga för?
Jag tycker mig märka att ett ökat tryck på famhem förekommer om att vi ska kunna se olika handikap, vi ska kunna hantera olika handikap, vi ska vara psykologer, kuratorer, övervakare, pedagoger osv...
Vart tog den "vanliga" familjen vägen?
ja dessa tidningar!! det var ett vanligt familjeH med såkallat utbildad "mamma" men va hjälpte de? min son miste livet iaf!!Mina Goa Barn sa:Det här blev resultatet av förundersökningen: Alltså, det läggs ner.
Som jag tolkar texten nu så verkar det handla om någon form av ett hem, men inte familjehem då det i texten står bla föreståndare.
Tyvärr så är det ju så med vår massmedia, att dem skriver och vinklar lite som dem själva känner för, vilket vi som läsare också då ju tolkar. SÅ lätt det blir missförstånd, jag har försökt ha det lite i bakhuvudet och försöka vara kritisk till vad som sägs i massmedia. Man ska nog inte alltid tro att hela sanningen läggs av massmedia.
En länk till det hela här: http://www.kvp.se/KVP.se/1.1699166/inge ... em-i-sjobo
/MGB