Precis VI avgör hur många barn vi klarar av och som någon skrev så tackar vi ju nej betydligt fler gånger än vi säger ja och det är enbart för att VI inte känner att det skulle fungera i våran familj men ett spädbarn tackar vi INTE nej till då vi anser att det klarar både vi och resten av familjen av!
Jag kanske ska ta upp det med soc, förklara hur många uppdrag vi eg säger nej till.
Det står ingenstans att vi inte FÅR ta emot fler barn, man sa att ni har precis fått diagnosen...hmm vänta nu, vi har levt med barnet som har diagnosen i snart 3 år och det måste ju för guds skull vara viktigare att se det så än att se på ett papper VAD för diagnos barnet har?? Dessutom så har vi inte alls precis fått diagnosen utan den fick vi för 2 år sen, den är ändrad nu efter en ny utredningen men diagnos har vi haft länge!
Det som nya diagnosen innebär är ju bara positivt eftersom vi nu finns under LSS vilket innebär att vi får så mycket mer stöd,assistent i skolan är redan fixad av MIG, ingen hjälp eller stöd från någon behvödes.
Vi ser ju att våra barn mår bra av att vi i våran familj finns för utsatta barn som behöver trygga vuxna, vi inte bara ser det och märker det utan de sger det också! Vad barnens egna upplevelser och ord värda egentigen...
Jag kommer ifrågasätta om hon inte litar på vårt omdäme och är det så får hon nog fundera på om hon anser oss lämpliga att vara familjehem till deras barn ( hon uttryckte sig med orden, deras barn...)
Tycker det rent av är fräckt att ifrågasätta oss såhär, hon har varit våran sekr i några månader bara men vem är det då som känner våran familj bäst? Det är VI som lever i den. :bounce: