Vår familj har en 19-åring hos oss under en tid för att h*n ska landa efter att varit på behandlingshem. Vi får det högsta i arvode men det lägsta i omkostnad. Av dessa pengar ska 19-åringen ha sitt studiemedel på 1050 kronor. Då landar vi på ca 3200 kronor i månaden. Jäkligt lågt! När det blir prat på kläder så får jag till svar att vi får hoppas att någon av 19-åringens föräldrar kan bistå med pengartill kläder?! Nu hör till saken att 19-åringen vill ha ett träningskort och vi anser att det ska soc betala. De ger oss till svar att det ska finnas utrymme för det i omkostnadsdelen!! Jag har varit inne på några sidor för att se vad riktlinjerna är för en vuxen ungdom som ska betala hemma. Där står det 3400-3600 kronor i månaden och då inkluderas inte hugienartiklar. Alltså ligger vi redan för lågt.... De är inte lite fräcka när det gäller att utnyttja sina familjehem. Jag har bollat över nu på min sambo så han får ringa vår handläggare. Det är ju taskigt mot ungdomen om den inte ska få träna men anser inte att vi ska behöav betala detta. Så funderar jag på vad nästa steg blir om vi nu skulle gå med på det och betala för kortet. Skönt att få skriva av mig litegrann!