Jag vill inte vänta mera

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Vi har varit kontaktfamilj i 15 år och familjehem i 6 år och har haft många ganska långa uppdrag. Nu står vi sedan ett halvår tillbaka med bara 2 barn kvar och dessa två är på hemgång också. Vi har 3 biobarn och ett extrabarn i åldrarna 4, 6, 8, 10 år. Vi har tagit kontakt med flera kommuner och organisationer och de kommer hit på hembesök, allt känns bra och de har alla ringt och återkopplat att de tycker vi vekar vara en härlig stor familj och att de gärna samarbetar med oss. MEN sedan händer INGET :? . Jag vet att man ska ha tålamod och vi vill verkligen inte kasta oss över första bästa uppdrag, men nu börjar man ju undra om det är något fel på oss. Någon av alla dessa kommuner borde väl ha något att erbjuda? Funderar och funderar om det har med våra egna barns ålder att göra, tycker soc helt enkelt att vi har för mycket att göra, men varför SÄGER de inte det då :bounce: el är det jag som verkar vara en allmän knäppis :banan: Och så är det det här med ekonomin, när vi haft så många uppdrag innan i alla år har ju inte jag behövt ut och jobba utan vi har valt att jag är hemma med alla barn. Men vad ska vi göra nu? Det är ju inte direkt så att man kan få någon a-kassa när uppdragen tar slut, och inte vågar man tala högt om de ekonomiska problemen heller, då får man väl aldrig några uppdrag :cry:
 
Hej

Kan ni inte satsa på att ge trygghet till ett barn med särskilda behov??? det finns org som letar hem till småbarn med autism utvecklingsstörning, downssyndrom etc. För många bioföräldrar blir det en stor kris att få ett så skdat barn, och de är inte ovanligt att man väljer att lämna bort sitt barn.ersättingen bygger på att en är hemma på heltid. (läs bra ers)

i ett familjehem har man ett mer pedagogiskt perspektiv och kan lättare hjälpa barnet att utvecklas. Man är ju inte i kris när man tar emot en liten utvecklingsstörd.


Vi har nyligen provat denna typ av placering och blivit såååå possitivt överaskade.
 
Oj finns en hel massa organisationer
googla lite beror ju på var du bor lycka till
 
vi håller på med två kommuner nu men vi diskuterar med de privata att få ut våran utredning, två av medarbetare menar att vi har rätt att få ut den efter som vi har väntat så länge men våran handledare har inte samma syn på saken men få ett svar denna vecka.
 
Hej
blev utreda i somras av en organisation
men tycker att vi får så dåliga förslag på barn av dem
så vi har ringt olika kommuner själva
och nu så görs en utredning ,så nu hoppas vi och håller tummarna
tror att kommuner känns med vår stil en organisationer
mvh Stor mamma :banan:
 
Hej.
Vi blev också utredda i sommar av en organisation och sedan bara väntat,ibland undrar man varför man måste vänta så länge när Sverige skriker efter familjehem,det är frustrerande! Men nu har vi kontaktat en kommun och i morgon kommer domen från länsrätten och vi vet om vi får vårt första uppdrag som familjehem. Längtar o väntar! Lycka till med samarbetet med kommunen
 
Österlenfamilj sa:
Hej.
Vi blev också utredda i sommar av en organisation och sedan bara väntat,ibland undrar man varför man måste vänta så länge när Sverige skriker efter familjehem,det är frustrerande! Men nu har vi kontaktat en kommun och i morgon kommer domen från länsrätten och vi vet om vi får vårt första uppdrag som familjehem. Längtar o väntar! Lycka till med samarbetet med kommunen
Håller alla tummar
Lycka till Stormamma :banan:
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp