Vi har varit kontaktfamilj i 15 år och familjehem i 6 år och har haft många ganska långa uppdrag. Nu står vi sedan ett halvår tillbaka med bara 2 barn kvar och dessa två är på hemgång också. Vi har 3 biobarn och ett extrabarn i åldrarna 4, 6, 8, 10 år. Vi har tagit kontakt med flera kommuner och organisationer och de kommer hit på hembesök, allt känns bra och de har alla ringt och återkopplat att de tycker vi vekar vara en härlig stor familj och att de gärna samarbetar med oss. MEN sedan händer INGET :? . Jag vet att man ska ha tålamod och vi vill verkligen inte kasta oss över första bästa uppdrag, men nu börjar man ju undra om det är något fel på oss. Någon av alla dessa kommuner borde väl ha något att erbjuda? Funderar och funderar om det har med våra egna barns ålder att göra, tycker soc helt enkelt att vi har för mycket att göra, men varför SÄGER de inte det då :bounce: el är det jag som verkar vara en allmän knäppis Och så är det det här med ekonomin, när vi haft så många uppdrag innan i alla år har ju inte jag behövt ut och jobba utan vi har valt att jag är hemma med alla barn. Men vad ska vi göra nu? Det är ju inte direkt så att man kan få någon a-kassa när uppdragen tar slut, och inte vågar man tala högt om de ekonomiska problemen heller, då får man väl aldrig några uppdrag