Jahapp då var det måndag igen...

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
...det är en bra dag att börja "banta" på.

Ja jag är på gång igen, jag har en plan. :idea:

Frukost: Havregrynsgröt = Jättebra! vad duktig jag är... :claphappy:

Kaffe på Fm: Kaffe är jättebra MEN jag tror :? det slank ner 2st skivor kanellängd från frysen, men de var väldigt smala så de märktes knappt, kanske jag kan ta en till...
=Va :evil: håller jag på med...

Så var den dagen förstörd (ur diet synpunkt :D )

Är det fler som har några bra bantar tips!
Mvh C :banan:
 
Så konstigt... Jag började också i dag. Har gått upp 20 kg sedan sep förra året. Läkaren säger at det är av stress. Jag skall till sundsvall i slutet på okt så jag vill gärna tappa 5-6 kg. Här blev det gröt och en grov macka med kasse på. Tror på raska promenader, minst varje dag. Lycka till
 
Det enda som fungerar för mig är att dra ner på kolhydraterna. Då lugnar sig sockersuget och stressen som jag annars inte kan hantera hur mycket självdisciplin jag än uppammar...

Äggfrukost, lunch på typ sallad med mycket ost, middag samma som familjen men dubbel portion varma grönsaker, massa smält smör på, och helst ingenting av riset/pastan/potatisen.
 
Funkar bra på mig med... förutom det att jag går inte ner i vikt på det utan bara att jag mår mycket bättre.
men visst är det skönt att slippa godissuget :claphappy:

Deanna sa:
Det enda som fungerar för mig är att dra ner på kolhydraterna. Då lugnar sig sockersuget och stressen som jag annars inte kan hantera hur mycket självdisciplin jag än uppammar...

Äggfrukost, lunch på typ sallad med mycket ost, middag samma som familjen men dubbel portion varma grönsaker, massa smält smör på, och helst ingenting av riset/pastan/potatisen.
 
Liposinol??
Vad är det? Hjälper det mot självdiciplin och stress :D

Ja det är nog så att jag måste bestämma mig och komma igång, tänkte ta en lång höstpromenad idag :claphappy: Äta sunt...
Igår gjorde jag en jättestor köttfärssoppa (för lite köttfärs i enligt tonåringen) det känns lite mjukare i magen av soppa. Jättegott på Hösten...

Någon som har fler tips...

C
 
Adal sa:
men visst är det skönt att slippa godissuget :claphappy:

Ja det är jätteskönt... säger jag som har tryckt i mig bullar, godis och glass hela dagen... :roll:

Sen jag blev med barn har jag inte alls kunnat hålla mig ifrån kolhydrater, och jag orkar inte göra något åt det, jag är ändå inte överviktig (än nej, men om jag fortsätter såhär...). Får bli nya tag nästa år!
 
Powerwalk...ett enda ord men en väldig massa fördelar,jag personligen GICK ner 24 kg efter vi gett upp våra ivf och jag då hade gått upp ca 20 kg av de behandlingarna...Många kilo ner och ett kanon-psyke fick jag och jag kommer efter det aldrig att sluta powerwalka :claphappy:

Dessutom åt jag som vanligt och även glass och godis :banan: :rollhappy:
 
för er som low-carbar har jag ett tips:

ångkokt fik/ fisk inbäddad i folie i ugnen
jag brukar ta alaskan pollock, men man kan lika gärna ta "finare" eller fetare fisk ,tex. lax.
vispa 2 dl grädde och rör sedan der ca 1 dl majonäs. krydda med citron, salt och peppar.
ångkok broccoli eller andra grönsaker till. För mer kolhydrater, pressa kokt potatis!

älskas av stora och små hemma!
 
Gå Gå Gå Gå Gå Gå och så GÅR ni igen :claphappy:

Jag och min man gjorde flertalet (hmm 13 :angel ) st ivf- för några r edan, jag gck up 25 kg under den tiden pga dåligt mående och hormoner.
Dagen kom då vi tvingades inse att några biobarn blir det ju nte på det här viset så vi gav upp efter år av envishet och en väldigt tom plånbok för billigt är det då inte :cry:

I samma veva som vi gav upp detta med biolöogiska barn så friade min man :rollhappy: :rollhappy: och då började vi träna, maken styrketränar och jag, jag bara gick...och gick...och så gick jag lite till och tro det eller ej så efter 1 år så var jag 20 kg lättare och då hade jag ändå ätit som jag brukar och då även godis eftersom jag är en godisråtta :roll:

När vi då fick vår andra plac som var två mindre barn så kunde vi ju inte träna på samma sätt på gym längre men då köpte vi ett löpband hem och det kutar jag runt på än idag, i princip varje dag och äter precis så mycket mat och godis jag vill utan att gå upp!

Mitt tips är alltså, intervallträning på löpband ( uppförsbacke, nerförsbacke och plant om varandra) och jag lovar att man går ner!
 
Hej!

Jag måste tipsa om zumba. Jag vet inte om jag blir så mycket smalare, men roligt är det. Mycket skak på rumpan. Det ser inte så graciöst ut när jag gör det :banan: , men som sagt jag har roligt.

Kram Tre
 
Halloj alla tappra!

Jag har faktiskt (tack vare att jag låtit kroppen stressa av under hösten) kommit igång, kroppen svarar bra denna gång Yes Yes!
ca 6 kg 10v (tror jag?) jag håller mig till law carb! varken väger eller mäter maten, äter mig mätt med bra råvaror Inga light/lätt produkter, frukt i nödfall, max en om dagen isåfall.... Ägg är bra snabbmat, har alltid några färdiga på lut. :claphappy:

Kämpa på alla som vill/behöver!
C
PS jag väger mig aldrig på måndagar...onsdagar känns bättre :angel
eller inte alls kanske :rollhappy:

svamlar!! nu ska jag gå o sova!
Natti natti
 
Re: Jahapp då var det måndag igen...Kilojägare

Hej på er alla kilojägare!

Nu håller jag på att "gå i taket" jag har stått still på vågen i 3 veckor Grrrrrrr! Så himlans frustrerad Bara att bita ihop o kämpa på jag vet (10-15 kg till som måste bort) Det gick ju så himla bra och lätt nyss?? Kan det vara så att jag är lite stressad/frustrerad över vår placering som ännu inte kommit, väntar besked vilken dag som helst hoppas jag!

Ja jag är skit frustrerad!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hmpfr/C
 
Re: Jahapp då var det måndag igen...Kilojägare

mammac sa:
Hej på er alla kilojägare!

Nu håller jag på att "gå i taket" jag har stått still på vågen i 3 veckor Grrrrrrr! Så himlans frustrerad Bara att bita ihop o kämpa på jag vet (10-15 kg till som måste bort) Det gick ju så himla bra och lätt nyss?? Kan det vara så att jag är lite stressad/frustrerad över vår placering som ännu inte kommit, väntar besked vilken dag som helst hoppas jag!

Ja jag är skit frustrerad!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hmpfr/C
Lugn du, det släpper..............
Jag har haft 3 veckor med tvärt om jag!
Jag har ätit och ätit, två timmar efter avslutad måltid har jag varit hungrig igen..........
OCH GÅTT NER TRE KILO!!!
Har ju haft en liten 4-månaders hos mig under tiden och den totala pressen/stressen har gjort att jag gjort åt energi i massor!
Så, när din Plutt väl kommer ska du se att det sätter fart igen :banan:

PS kan inte sluta tänka på hur mycket det KUNDE varit om jag inte ätit en massa onyttigt också.... :angel :wink:
 
Åh dessa eviga kilon som man aldrig går ner...
Jag har 25 kilos övervikt som jag släpat på sedan yngsta barnet föddes. Tyvärr så är min motivation lika med noll just nu. Jag har verkligen provat allt men ingenting fungerar, jag är så hungrig hela tiden. Äter alldeles för mycket och är så sugen på något sött varje kväll. Jag är verkligen desperat nu, vet inte vad jag ska ta mig till. :roll:
Vad duktigt av dig mammac som har gått ner 6 kg, bry dig inte om att det stoppar upp, det kommer igång igen. Jag är så avundsjuk på dig att du gått ner. Hur gick du ner de 6 kilona? Har du några tips?

Tia :smirk:
 
Grattis Honey! undrens tid är inte förbi...kan jag låna din lilla/e :angel:

Tia:
För oss som har mycket övervikt är det här nog den bästa kosten som funkar =jag garanterar!!
( :evil: Utom nu då när det blev tvärstop, men jag kommer nog igen)
Du behöver inte räkna, mäta eller väga, bara att känna in ät tills du är nöjd, lagom mätt.(hålla sig till 1 glas vin inget mer!!)
LCHF -sök på nätet kostdoktorns sida är nog bäst...det är skitenkelt. Bara att utesluta vissa livsmedel och äta protein, naturligt fett och några salladsblad som pynt :rollhappy:
Jag har ätit av sånt som har tidigare varit förbud för mig, god bea, vitlökssmör, smör på kokta grönsaker osv. Har inget sötsug, inga humörsvängningar/blodsockerfall, håller mig mått mycket längre -mår bättre helt enkelt.
Gått ner 7,5kg sedan i november...
Ex på En vanlig dag:
Fr: äggröra på 2 ägg 2msk grädde, 1/2 pkt bacon, 1 stekt tomat
Lu: 1 brk makrill eller 1 kotlett m 1msk vitlökssmör och lite sallad
mellis: (ibland om jag är hungrig 2-3 kalkonrullar med majonäs på) eller bara 1 kopp kaffe med vispgrädde i.
Mi: 1Kyckllingfilé med 1-2msk bea och lite sallad

Jag vet det är helt sjukt, men jag mår bra och det funkar :banan:

För fam i övrigt så äter vi enligt GI hållet, ej fanatiskt men gör kloka val, med långsamma kolhydrater, minimalt med socker, för pigga växande barn. Naturliga/rena produker undviker konstiga tillsatser osv.

LCHF prova det!
C
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp