jobb

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hur mycket tycker ni man ska jobba med en 2 åring? Jag jobbar nu 75% och nu vill soc att jag ska jobba 100%. Vi har umgänge en gång i månaden. Sk man behöva åka på umgänge på helgerna??
 
vårt soc anser att jag ska jobba max 50%
umgänge på helger... tja... svårt att säga, hinner man på veckorna tycker jag att man ska ha dom då. Sen kan det finnas omständigheter som gör att det inte finns något val, men jag skulle absolut INTE välja en helg om det gick bra på en vardag
 
Hej

Jag tycker personligen inte att "våra" barn ska vara 100% på förskola, men förstår att det finns barn som klarar det utmärkt.
Måste väl bero lite på hur länge barnet varit hos er? Orkar barnet med hela dagar borta? Finns det inga "tidskrävande" saker runt barnet, såsom läkarbesök, umgänge skrev du en gång per månad, men soc. ska väl komma på besök också?

Vår ena plac blir så "uppstressad" av umgänge så jag skulle aldrig gå med på att ha det på en helg, bättre i början av veckan så vi kan göra kul saker under helgerna :banan:

Hoppas dom lyssnar på dig och att arbeta 75 % räcker...

/Ester
 
Ja, det här med arbete är ett svårt kapitel- känner en familj som är fam.hem åt ett barn som är "normalt" på alla sätt o vis- inga diagnoser, ingen stor oro, ingenting o de ahr sporadiska umgängen av o till. Ett till synes välutvecklat o välmående barn. Den kvinnan hade viss ersättning från soc för att kunna ha nedsatt tid, men fick veta att det inte längre behövdes....kvinnan gick up i tjänst o sen visade det sig att barnet inte mådde bra av det- barnet behövde sin fam,hemsmamma lite mer...o då kunde/fick inte kvinnan gå ner i tjänst av sitt arbete...

Så var försiktig med att gå upp i tjänst....lättare sagt än gjort med soc somm tycker att allt ska normaliseras...sitter själv i sitsen att mitt soc tycker att jag ska jobba mer än barnet klarar att var på förskola...får se hur jag löser det....

Försök resonera m soc. Ett fam.hemsplaccerat barn blir aldrig riktigt som ett "vanligt" barn- det har alltid ett litet extra behov av oss som trygga fam.hemsförädrar. kanske är det just de där extra 10 timmrna hemma med dig som gör att barnet mår bra. Mitt hab för mitt barn sa att barnet kanske mår såpass bra av den anledning att jag faktiskt anpassar mig efter barnet- att jag faktiskt INNAN problem uppstår jobbar för att undvika oro och negativa bakslag...ngt att tänka på för soc....
 
Att tänka till före är min melodi.....medan många andra vill testa o se..läs; soc o andra som t ex bio....men ibland går det sen inte att ändra tillbka, kanske inte praktiskt , men heller inte alltid känslomässigt. ETT misstag kan förstöra för lång framtid. Själv valde jag att testa o se om barnet verkade klara av längre dgr i förskolan men redan efter 2 dagar såg jag - o fskpersonale att det ej funka för Liten här...så nu kan jag iaf säga att jag provat....det gav inte barnet ngt men , för jag avbröt i tid....o bestämde det själv- för än så länge är jag tjänstledig på heltid- för barnets o min skull- man ska hinna med o man ska orka med- o man ska kunna ge barnet det där lite lle xtra mkt som det behöver- då är det BBIC.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp