Ja vi kräver att ha hyran för rum utöver arvode och omkostnad. just för att det är en faktisk kostnad och det vill vi inte betala skatt på.Det har aldrig varit något problem.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Trygga Rekan sa:Ja vi kräver att ha hyran för rum utöver arvode och omkostnad. just för att det är en faktisk kostnad och det vill vi inte betala skatt på.Det har aldrig varit något problem.
Trygga Rekan sa:Vi har aldrig velat blanda det som faktiskt ska gå till barnen( omkostnaden), med pengar till hyran. det är även en etisk markering från vår sida. jag tycker inte att familjhemmen ska ta pengar från barnets omkostnad, vad händer då vid en chockhöjning av hyran??? Ska barnet få sluta på någon aktivitet eller ???
Nu är jag provokativ och övertydlig. Inte mot Er utan i förhandlingssamanhang. Tycker att Rätt ska vara rätt och barnet i centrum.
Trygga Rekan sa:vi har en biologisk tonåring som jag gjort en specifikation på utslaget på ett år. Ungen kostar 7000 kr/ månad då har vi inte tagit ut någon hyra utan de faktiska kostnaderna. Ni som har barn kolla får ni se.
Trygga Rekan sa:Ja vi kräver att ha hyran för rum utöver arvode och omkostnad. just för att det är en faktisk kostnad och det vill vi inte betala skatt på.Det har aldrig varit något problem.