köpa större hus

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ja vi kräver att ha hyran för rum utöver arvode och omkostnad. just för att det är en faktisk kostnad och det vill vi inte betala skatt på.Det har aldrig varit något problem.
 
Trygga Rekan sa:
Ja vi kräver att ha hyran för rum utöver arvode och omkostnad. just för att det är en faktisk kostnad och det vill vi inte betala skatt på.Det har aldrig varit något problem.

Men om ni har högsta omk. då ? Tycker inte soc att det ska räcka ? Omk är det ju ingen skatt på och det ska väl innefatta hyra ? Jag förstår att ni är eftertraktade, annars skulle de väl aldrig gå med på det... .?
:wink:
 
Vi har aldrig velat blanda det som faktiskt ska gå till barnen( omkostnaden), med pengar till hyran. det är även en etisk markering från vår sida. jag tycker inte att familjhemmen ska ta pengar från barnets omkostnad, vad händer då vid en chockhöjning av hyran??? Ska barnet få sluta på någon aktivitet eller ???

Nu är jag provokativ och övertydlig. Inte mot Er utan i förhandlingssamanhang. Tycker att Rätt ska vara rätt och barnet i centrum.
 
tack alla äntligen har jag fått de svar jag önskade! jag har absolut rätt till höjt omkostnadsersättning! :claphappy:
 
Trygga Rekan sa:
Vi har aldrig velat blanda det som faktiskt ska gå till barnen( omkostnaden), med pengar till hyran. det är även en etisk markering från vår sida. jag tycker inte att familjhemmen ska ta pengar från barnets omkostnad, vad händer då vid en chockhöjning av hyran??? Ska barnet få sluta på någon aktivitet eller ???

Nu är jag provokativ och övertydlig. Inte mot Er utan i förhandlingssamanhang. Tycker att Rätt ska vara rätt och barnet i centrum.

Jag håller med dig, men vi har svårt att ens motivera varför vi vill ha högsta omk...
De menar på att SÅ mkt kostar inte ett barn per månad :roll:
 
vi har en biologisk tonåring som jag gjort en specifikation på utslaget på ett år. Ungen kostar 7000 kr/ månad då har vi inte tagit ut någon hyra utan de faktiska kostnaderna. Ni som har barn kolla får ni se.
 
Trygga Rekan sa:
vi har en biologisk tonåring som jag gjort en specifikation på utslaget på ett år. Ungen kostar 7000 kr/ månad då har vi inte tagit ut någon hyra utan de faktiska kostnaderna. Ni som har barn kolla får ni se.

Oh ja dom är svindyra tonåringar, våran snart 19 åring tar studenten och redan nu3,5 månad innan så flyger 1000 lapparna i väg....det är studentfester, kläder, studentmiddagar med alla föräldrar, det är flak och mössor........till festen här hemma är det 40 personer inbjudna till på grillbuffé med tillhörande drycker :angel för att inte tala om körkortet...det är halkörningar, riskutbildningar, teoripaket...... Himla tur att hon valt ett gymnasieprogram där hon kommer få jobb direkt och enligt konsumentverket ska hon betala runt 4000:- hemma för bostad och mat sen resten som sl-kort, sjukvård, kläder, gymmkort, semestrar är så klart inte inräknat utan det kommer utöver :rollhappy:
http://www.konsumentverket.se/privateko ... ala-hemma/ (kolla gärna tabellen, mycket matnyttigt där)
Det är en svindyr ålder....... :angel
 
Kråkan det du ska kontra med är att så mycket kostar en tonåring i VÅR familj. För soc vill väl att 19 åringen ska delta i ERA liv. Inte sitta hemma när ni är ute och äter eller går på bio7teater äventyrsbad mm mm. Stå på dig. DESSUTOM så har dessa skadade tonåringar ett ENORMT behov av aktiviteter, för att få en meningsfull fritid och det kostar.
 
Tror du skulle begärt att de betalade när ni flyttade till större hyresrätt.Då betalar de mellanskillnaden från den ni hade till den där barnen har varsit rum.
Men försvinner barnen så slutar de betala direkt.
Tror inte de betalar för räntan.....ja högre omkostnad !
 
Trygga Rekan sa:
Ja vi kräver att ha hyran för rum utöver arvode och omkostnad. just för att det är en faktisk kostnad och det vill vi inte betala skatt på.Det har aldrig varit något problem.

Hur gör du då med deklarationen? Har fått höra att alla skattefria inkomster utöver högsta omkostnad måste det visas kvitto osv för i deklarationen.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp