Långt kvar men tiden går fort. I Augusti tar mitt lönebortfall från soc slut och dem tänker inte förlänga det. Problemet är att liten inte kommer att klara mer än 15 timmar på dagis och då är det enbart av den anledningen att JAG behöver avlastning som liten går dit. Soc har själva sagt att det är stor risk att liten inte fixar mer men att betala lönebortfall det vill dem inte.. Dem resonerar som så att det är ju många familjehem där man väljer att vara hemma, arbetar om vartannat eller trollar med knäna.... Att jag inte kan få lönebortfall för all framtid förstår jag.
Nej jag tar inte detta men jag behöver lite råd i hur jag kan förhandla. Höja arvodet till högsta funkar för mig och det finns mycket att motivera det med. Har ni fler förslag? Finns det något i skl att luta sig mot?
Fanns inget vid förfrågan om att övergå från jour till famhem att dem letade efter ett famhem som kunde vara hemma på heltid.
Om dem tvärvägrar, hur tänker jag då? Vad har dem för öm tå att stampa riktigt hårt på?
Nej jag tar inte detta men jag behöver lite råd i hur jag kan förhandla. Höja arvodet till högsta funkar för mig och det finns mycket att motivera det med. Har ni fler förslag? Finns det något i skl att luta sig mot?
Fanns inget vid förfrågan om att övergå från jour till famhem att dem letade efter ett famhem som kunde vara hemma på heltid.
Om dem tvärvägrar, hur tänker jag då? Vad har dem för öm tå att stampa riktigt hårt på?