Har varit på möte med chefen & försäkringskassan, blev mycket ifrågasatt varför jag klarar av helgbarnen två helger i månaden och inte klara av "ett vanligt hederligt" arbete mer än 25%. Söker sjukers. på 75% (Fibro & ett av egna barnet som mår dåligt i perioder),
"nu får du allt ta dig en riktig funderare" sa F-kassa människan. Du kan mista hela sjukersättningen!!
Jag kan lova att jag inte sovit många timmar i natt, våra goa helgbarn vill jag/vi inte förlora, försökte förklara att min man också delar detta "uppdrag" med mig & att vårt/a biobarn mår jättebra av att de små är här annars hade vi ju sagt ifrån oss uppdraget redan!
Spelade ingen roll vad jag sa, misstrodd var/är vad jag känner mig.
Eftersom de vet om att barnen är hos oss räcker det väl inte med att maken får ersättningen på sitt konto istället?
Fy va jag är ledsen nu... Vi ville ju så himla gärna ta emot ett fosterbarn, vi är utredda och klara hos kommun & org.
men hur blir det nu?
Jag & min man vet att vi tillsammans "klarar av" helgbarn & ett fosterbarn & ändå finnas för våra bio.
Vi har flyttat till ett stort drömhus och allt är underbart, köpte också
en 7-sits för att hela blivande stora familjen skulle få plats... mycket plats över blir det
Vad ska jag göra? någon med tips eller råd? Snälla hjälp mig..
Nä får jag rycka upp mig, skolan slutar snart och vi ska hämta helgbarnen & riktigt passa på att gosa med dom denna helg man vet ju inte hur länge vi har dom kvar. Kram på er alla :smirk: