Någon som jobbar/jobbat som kontrakterat jourhem?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Maggan65 Hur har det gått? Har ni blivit kontrakterat jourhem? Funkar det bra i så fall? Är du nöjd med att du sa upp dig? Nyfiken på hur det blivit.....
 
Jobbade som kontrakterat jourhem i 6 mån och trivdes bra med det men märkte på våra egna barn att de tyckte det var tråkigt när de kom och gick. Våra barn tycker oftast om barnen som kommer med vissa undantag, sen kände vi att det var för dålig ersättning för att alltid vara "tillgänglig". Är fortfarande hemma på heltid och trivs bra med det. Har även en placering via en organisation förutom två placerade sen tidigare som vi har samma ersättning för som när vi var kontrakterat. Organisationen har det dubbla arvodet. För trots allt är det så att ska man göra ett bra jobb vill man ha en rimlig ersättning. Vi har ju även tre biologiska och det är så kul för alla tre placerade ska följa med oss till Thailand i jul 4 veckor, vilken upplevelse! Alla 6 barnen är mellan 9 och 16 år. Stannar nog hemma minst 5 år till kanske 20. :banan: :banan: :banan:
 
Intressant att höra dina tankar. Jag håller med om det här med ersättning. Självklart ska man ha bra betalt om man gör ett bra jobb.
Funderar också på hur mina biobarn kommer att känna när placeringarna flyttar. Hur många bodde hos er under de sex månaderna, hur ofta bytte ni barn liksom. Jag är lite nyfiken på hur det kommer bli för oss framöver. Klart att det är olika, men ungefär. Andra somjourar får gärna också svara på hur många som kom och gick på ett halvår....
 
Vi hade 3 ungdomar som kom och gick. Var ledig ett par veckor mellan varje och det har fungerat bra men som sagt våra egna tyckte inte om när de skulle vidare. Annat med placeringar då kan man förbereda på ett annat sätt, blir en bättre planering. Kanske igen när de är äldre, yngsta är bara 9 år. Måste vara lyhörd på sina egna, trivs inte de så trivs ju inte de som kommer heller. Viktigt att vi mår bra som familj för att kunna göra ett bra jobb. Det är ju mycket att "tackla".
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp