Grattis till att ni blivit godkända :razz:
Så till dina frågor:
Ligger omkostnad på 3800 per månad alltså?
För en bebis? Hur mycket går åt egentligen per månad för blöjor, välling osv... Vår yngsta är 8 år så jag har noll koll
Ja lägsta ersättningn ligger på strax över 3800 kr/månad och så länge som barnbidraget inte kommer från F-Kassan så ingår det i dessa pengarna. När den lill* är folkbokförd hos er så drar soc av 1050 kr för då får ni det den 20 av FK. och NEJ - inget flerbarnstillägg kommer. Ja hur mycket går åt.... Mitt bvc sa att räkna med att ersättningen ska vara 150 ml/kg kroppsvikt / dygn. Då kan du lättare räkna ut hur mycket som går åt. Hos oss gick det ca 1 stor fp babysemp nr 1 / vecka. Nu när h*n äter burkmat så går det åt ca 3-4 burkar/dag + gröten till morgon och kvällen. Blöjor - räkna med mellan 6-10 blöjor/dygn
Vi ska gå igenom med barnföljaren på måndag vad som ska handlas in, jourhemmet ha redan sagt till om att h*n behöver ny vagn, får man köpa ny eller begagnad tro?
Självklart ska ni köpa ny vagn. Vi köpte en Emmalljunga med både liggdel och sittdel då vår lill* var 3 månader när h*n flyttade till oss.
Vi har ju inga babysaker kvar så allt måste handlas in....
Så klart att ni måste, de kan inte räkna med att alla familjer har hela uppsättningar till eventuella placeringar
Jag får full ersättning för mitt lönebortfall iaf .
JÄTTEBRA!!!! Det är precis vad du ska ha.
Är barnbidraget inräknat i omkostnadsersättningen? Får man flerbarnstillägg för placerat barn?
Se ovan...
Hur gick det med arvodet då??
Hoppas att det går bra - helst skulle vi med spädisar ha högre omkostnad oxå då det verkligen kostar med bebisar.
Sen ska du naturligtvis köpa in de kläder som behövs.. tänk på att bebbar smutsar ner sig trots att de är så små...
snuttefiltar, ev kräktrasor, hur är det med säng, garderob/byrå och bilstol - stora kostnader, badlakan, sängkläder... you name it :razz:
Fråga på om det är något - jag är ju mitt i den här svängen