En väninna tyckte att jag skulle spela in ett möte med soc på min mobil eller Palm. Bara för att ha svart på vitt att de faktiskt anser att det är okej att sända en sjuk unge på umgänge och allt annat dumt de hittar på.
Vet dock inte om det är så lagligt - inte ens om man är reporter...
Jag tycker bara det är bra att det börjar vakna lite intresse från allmänheten kring vårt uppdrag! Men det behövs mer!
I den lista jag är med i har jag/vi skrivit ihop våra tankar kring att vara famhem. Givetvis innehåller den mest de nackdelar som vill förändra. Det dokumentet sändes till bland annat Uppdrag Granskning, Insider, Tv4 morgonprogram, DN, BRIS men även till socialministern och andra politiker. Inom mitt eget parti är jag inne på internwebben och kräver engagemang från mina partikamrater men det är sååå svårt för det finns så mkt de vill verka för. Om JAG har svårt att engagera mina partikamrater hur svårt är det då inte för en utanför att få till stånd ngt?
Man kan skriva om sin berättelse så den inte röjer ngt sekretess. Flicka blir pojke, biomor blir biofar, sexåring blir fyraåring etc. Våra uppdrag behöver ses av allmänheten med nya ögon!