Vi har ett syskonpar placerade hos oss sen ungefär 2 år tillbaka. Det är en sol placering.( de är 11,5 och 14 år) Nu till frågan/problemet. Är det så att vårdnadshavaren/bio mamman i detta fall kan bestämma hur umgängena ska se ut?? Vi har skickat placeringarna till bio en helg i månaden hela tiden, men i vår blev det 3 helger i månaden två månader i rad. Sommaren har också haft en hel del umgänge plus att den stora placeringen fyllt år, vilket h*n oroat sig massor över. (vill fira med en annan slääckting men har lovat mamma...) Under dessa 2 åren har alltid den stora mardrömmar innan och efter umgänge plus att h*n får väldigt ont i magen på väg till bio. Även skolan kan se att h*n är mer okoncentrarad i samband med umgänge. Nu i sommar har det blivit på tok för mycket och den stora mår riktigt kasst. Det går ut väldigt mycket över småsyskonet med både ord och slag. Alla i familjen lider nu över detta. Häräom dagen när soc va här på möte med bio mamma berättade jag hur det såg ut och sa att jag tror att det hade varit bra om ummgängena va här hemma ett tag framöver så att allt fick lägga sig, men det va inget vi/soc kunde bestämma utan de fick se hur bio ställer sig till detta... Jag tycker det låter väldigt konstigt om bio ska få bestämma hur umgängena ska se ut... Hur är det för er andra med sol placeringar???