Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Mormor sa:Hm...
Att omkostnaderna för ett barn ska "täcka kostnaderna" för ett direktverkande el hus från 70-talet är väl i alla fall inte meningen????
Hoppas (och tror inte) du menade så... MEN det låter inte bra och skriva så! Omkostnaderna ska täcka BARNENS kostnader... inte uppvärmningen av ett hus man själv valt och bo i.
Mormor sa:Hej!
Ja jag läste vad du skrev... det är naturligtvis inte okej att de sänker omkostnadsersättningen MEN det är heller inte okej och att man kanske bor "för dyrt" och därför måste ta av "barnens pengar" för att ha råd med värme. Självklart ska man räkna in boendekostnaden i omkostnaden, men vad händer om man inte har någon placering? Sen måste man ju självklart räkna ut boendekostnaden på ett helt år och inte bara under de kalla månaderna på vintern.
Vi bodde också i ett direktverkande el hus men efter förra vintern bestämde vi oss för och göra något åt det och borrade bergvärme, för att få ner VÅRA kostnader... vi är ju trots allt en familj som öppnat vårt hem för någon som behöver oss just nu och räknar faktiskt inte ut hur mycket var och en ska betala.
Anol sa:Marginellt eller inte... jag kan hålla med mammac.
Bensinen går ju inte direkt ner, aktiviteten för vår placering höjdes (tro't eller ej) med 100 kr denna termin,även en ny aktivitet har påbörjats som kostar 600 i månaden, elen är ju inte direkt billig. Resa är något hela familjen älskar och en långresa planeras. Hos oss lever vi förvisso inte på gränsen men jag anser heller inte att vi ska behöva göra det. Så mycket tid, engagemang och kämpande i med- och motvind så tycker jag att en sänkning ger fel signaler.
Min åsikt och den står jag för 8)