Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
moster1 sa:Jag är moster och får inget arvode. Känner mig lite utnyttjad av soc. Det är inte lätt att begära arvode när det gäller någon man älskar och det vet kommunen att utnyttja!
Trygga Rekan sa:Hej
Jag håller en bok i min hand. Skriven av en god vän Ktarina graffman på Mentor Sverige. Den är ett stöd till släkting-familjehem.
Självklart ska ALLA placerade barn få de de behöver både i form av kärlek och materiella ting.
Men det finns 2 släkting placeringar.
1. på eget initiativ utan soc medgivande. Då kan man inte förvänta sig ersättning.
2. en placering där fosterhemmet fått utbildning och blivit godkända av soc. De kan vara släktingar till barnet. Självklart får fosterhemmet samma stöd och ersättning som ALLA familjehem.
Trygga Rekan sa:Hej
Jag håller en bok i min hand. Skriven av en god vän Ktarina graffman på Mentor Sverige. Den är ett stöd till släkting-familjehem.
Självklart ska ALLA placerade barn få de de behöver både i form av kärlek och materiella ting.
Men det finns 2 släkting placeringar.
1. på eget initiativ utan soc medgivande. Då kan man inte förvänta sig ersättning.
2. en placering där fosterhemmet fått utbildning och blivit godkända av soc. De kan vara släktingar till barnet. Självklart får fosterhemmet samma stöd och ersättning som ALLA familjehem.
ohana sa:I fallet här så har jag inte vårdnaden, den har biosarna vilket även det krånglat till bl.a. uthämtning av mediciner i fallet här. Jag fick på nåder ut akutmedicin och sedan åka hem till bio med ett papper för att kräva påskrift om att jag får hämta ut. I telefoner svarar inte alltid bioföräldrarna och att det kan ju ställa til en hel del vad gäller påskrifter och sådant. Däremot så fungerar allt med att jag har alla kontakter i övrigt med både läkare, skola e.t.c. utan vårdnad.