Behöver er feedback. Vi har en väldigt ung tonåring placerad. Aldrig haft den åldern på en placerad tidigare, bara äldre eller yngre. Tjejen har inte haft några regler eller gränser att tala om, van att få göra allt vind för våg. Fått pengar i massor , alla dyra elektronikprylar och märkeskläder hon pekat på. Ja, ni förstår säkert. Nu blir det såklart en chock att komma till en vanlig familj ,med tider , gränser och veckopeng som ska räcka en vecka.
Vi har dagliga " samtal" ( milt sagt) om att " alla andra får..."'ja, ni vet det där med gissar jag. Nu undrar jag, vad ni andra kör med för tider och gränser ?
Jag stolpar upp allt för enkelhetens skull & hoppas att några orkar svara... :bow
* Läggtider vardagar ( skoldagar)
* Läggtider helg/ sommarlov
Med läggtider menar jag när det ska sovas. Vi har sagt kl 22 på vardagar och dumma som vi är, trott att på hon sover direkt... ( det gör hon naturligtvis inte då) Helger börjar bli senare och senare så vi känner att vi måste sätta en gräns för när data och internet ska stängas av.
* vad en veckopeng på 100kr ska räcka till.
Jag vet ju såklart vilka regler och gränser vi har haft på våra egna biosar, men vill bara kolla med er om det kanske är vi som är för hårda....
Vi har dagliga " samtal" ( milt sagt) om att " alla andra får..."'ja, ni vet det där med gissar jag. Nu undrar jag, vad ni andra kör med för tider och gränser ?
Jag stolpar upp allt för enkelhetens skull & hoppas att några orkar svara... :bow
* Läggtider vardagar ( skoldagar)
* Läggtider helg/ sommarlov
Med läggtider menar jag när det ska sovas. Vi har sagt kl 22 på vardagar och dumma som vi är, trott att på hon sover direkt... ( det gör hon naturligtvis inte då) Helger börjar bli senare och senare så vi känner att vi måste sätta en gräns för när data och internet ska stängas av.
* vad en veckopeng på 100kr ska räcka till.
Jag vet ju såklart vilka regler och gränser vi har haft på våra egna biosar, men vill bara kolla med er om det kanske är vi som är för hårda....