O jag trodde inte det skulle bli en sådan här kommunikation på forumet i denna fråga. I utgångsläget handlade den om soc o deras beslut att ha umgänge- inte vilken relation bio o vi har. Vi har en relativt bra samtalston med varandra, men både jag o soc är osäkra på hur mkt spel det är inågon av deras sätt att vara på eller om de faktidkt innerst inne tycker att vi som fam.hem gör ett bra jobb. Men att det ligger i deras hemlands kultur att inte tolerera att myndigheter bestämmer. Ev vill de ha "hedern" tillbka- dock inte det funktionshindrade barnet i sin vård. Det är så soc tankar har gått emellanåt, då de inte verkar intresserade av sitt barns liv. O jag vet inte. Men jag vet att vi pratar med föräldrarna o vi är trevliga mot varandra o även o de emellanåt tar upp saekr till ytan o v har samarbetsmöten så finns det respektfullhet åt alla håll när det gäller oss vuxna. Vi sköter det "snyggt"- även om de hellre (eller det enda de klarar av???) pratar väder o vind än sitt barns liv....
Så som sagt tidigare- tråden handlade om ifall soc tänkte när de bestämde om umgänget just den gången...men nu är den saken förbi- det blev bra o Förvaltningsrätten avslog föräldrarnas överklagan- så nu har barnet ytterliggare en tid att leva i trygghet o förutsägbarhet. Vi njuter solen, barnkalas, förskoledagar o plockar vitsippor- o mår gott! O barnet vill åka på semester med dem barnet kallar kusiner, mostrar o mormor o morfar. Det blir nog en bra sommar! För jag har ett nöjt barn i mitt hem som verkar älska livet! Det är lycka!!!
Så som sagt tidigare- tråden handlade om ifall soc tänkte när de bestämde om umgänget just den gången...men nu är den saken förbi- det blev bra o Förvaltningsrätten avslog föräldrarnas överklagan- så nu har barnet ytterliggare en tid att leva i trygghet o förutsägbarhet. Vi njuter solen, barnkalas, förskoledagar o plockar vitsippor- o mår gott! O barnet vill åka på semester med dem barnet kallar kusiner, mostrar o mormor o morfar. Det blir nog en bra sommar! För jag har ett nöjt barn i mitt hem som verkar älska livet! Det är lycka!!!