Vi har i vår familj varit varsamma med att föra vidare information rörande våra fam.hemsplacerade barn genom åren. Dock har vi informerat dagis/förskola/fritids och skola då hemtagningsbegäran varit aktuell. Av de skälen att det kan påverka både barnen och oss vuxna. När jag berättade för vårt ansvariga soc idag att förskolan visste om att hemtagningsbegäran är gjord av bio så fick jag minsann veta att "DET HADE PERSONALEN DÄR ABSOLUT INTE MED ATT GÖRA" . Jag blev paff , irriterad och förvånad. :? :bounce: :x Har absolut för mig- har livit upplyst av annat soc att vi ju inte har någon tystnadsplikt och känner mig säker på det...eller??? Sa till soc att om jag gjort något lagligt fel fick hon visa mig att så är fallet!!! Visst har jag rätt???? :? Vi berättar ju inga detaljer, men sånt som är till gagn för barnens väl och ve. Så att personalen ska ha en förståelse för varför barnen gör som de gör, beter sig som de gör.
Behöver en bekräftelse på att vi i vår familj inte trampar över våra befogenheter....
Behöver en bekräftelse på att vi i vår familj inte trampar över våra befogenheter....