Vi har varit familjehem under ca 1 år åt en liten hen. :love: Jag har varit tjänstledig under detta år tills liten skolas in på förskola. Har nu fått förfrågan om vi kan tänka oss att ta emot fler placeringar och jag funderar då på hur man ska få sin vardag att gå ihop. Varje barn, biologiskt eller inte måste ju få sin egen tid, umgänge, möten mm.
Tror inte att jag får någon längre tids tjänstledighet igen av min arbetsgivare, alternativet är om det finns möjlighet att gå ner i tjänst eller att säga upp sig. Ett val jag funderar mycket på. :? :? Känns som vi förlorar för mycket ekonomiskt genom att säga upp sig samtidigt som alla pusselbitar i livet ska passa ihop för hela familjen.
Skulle gärna höra hur ni andra resonerar och lever runt era placeringar!
Tror inte att jag får någon längre tids tjänstledighet igen av min arbetsgivare, alternativet är om det finns möjlighet att gå ner i tjänst eller att säga upp sig. Ett val jag funderar mycket på. :? :? Känns som vi förlorar för mycket ekonomiskt genom att säga upp sig samtidigt som alla pusselbitar i livet ska passa ihop för hela familjen.
Skulle gärna höra hur ni andra resonerar och lever runt era placeringar!