Vårdnadsöverflyttning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
maria_n sa:
bara 10 stycken, då måste ni har hållit på i minst, ja nåt år eller så.
:mrgreen:
4,5 år
Vad smart att mixa namnen. Huvudsaken ungen är nöjd :D
ja, det tyckte vi med - lite bio och lite famhem
Vad trött man blir när det kommer nån ny sosstant/farbror. Har man tur så kan man börja om på nytt, men har man otur som vi, så skär det sig omgående o man får inte vara med på möten längre.
OJ!! Det är lite så vi haft det på sistone. Soc och biofar bestämmer och sen kommer det ett brev eller mail om hur det ska vara - punkt slut. Får vi komma på gemensamma möten är det alltid för att hacka på mig (bara mig inte min make fast han tar hög ton han med). Jag har ALDRIG i hela mitt 35+åriga liv känt mig så lite värd som på förra mötet vi hade på soc!! Inte så att vi slåss eller så, men vi anses för påstridiga eller nåt... Det är väl som vi då...vi kämpar för att gossen ska få träffa BÅDA sina bio lika mycket och kontinuerligt samt att få lugn och ro att börja skolan.
Nu för tiden är det soss, bioförälder o barn/ungdom som träffas och vi får allt rätta sig efter vad de bestämmer. Tror :evil: på att man bränner ut sig. Frivilligplacering sen 4 år efter 10 års LVU, och man sitter här o bockar o bugar. Vi har haft LVU i 3,5 år och SoL i ett år. Inget skulle förändras sa nr 7 - allt skulle vara som vid LVU. HA! Vår uppdragskommun är bara fulla av lögner och talar ALDRIG sanning.Sänkt lön och ingen påverkan, vem är så dum att man jobbar med sånt nuförtiden. Jo det är ju en unge inblandad också, även om soss verkar ha glömt det ibland.Sänkt lön har vi inte fått - tvärtom lite mer...men jag säger som du - det är ju en unge inblandad och då gör man det man kanske inte borde...
 
Snacka om att det är en bra förebild för barnen, att vi som familjehem inte får vara med o påverka.
14 år har vi hållit på, förlorat en placering som gått vidare till en karusell av behandlingshem pga vik. sossassistent som inte kunde ta beslut att ungen skulle tillbaks hit efter en rymning. Satte ungen hos släkting istället o resten är historia. Trist. Värre för ungen som idag har 0 framtid.

Den vi har kvar hänger på en tråd, då h*n är i en sån känslig och lättpåverkbar ålder och biofamiljen har satt in en stöt för att få tillbaks ungen. Soss säger, "vi kan ju inte bestämma var du ska bo, för du är ju frivilligplacerad...".
Alla nej vi säger till ungen är en spik i kistan känns det som. Här är bara regler och ordning o reda, hemma hos biofamiljen är det... ja blod är tjockare än vatten.
 
Hej! Vill inte vara negativ men vi har försökt ta vårt efternamn och biologmammans efternamn som mellannamn till vår vårdnadsöverflyttade tös. Det är olagligt!

Vi har överklagat Skatteverkets beslut till länsrätten och även där förlorat. Vi gick aldrig till hovrätten för biologmamman orkade inte mer då. Antingen biologefternamn eller nya vårdnadshavarnas efternamn enligt nu gällande namnlag! Hade flickan varit adopterad däremot så hade kombinationen varit ok!

Ur led är tiden!

Mama :evil:
 
Suck! Måste höra med min syster som jobbar på Skatteverket...

Det ska alltid sättas käppar i hjulet för en när man försöker hjälpa.
Vår uppdragskommun har just satt stora pinnar i navet så nya kommunen ville inte anlita oss just nu som kontaktfamilj. :x De tyckte ändå om vad de såg i vår utredning och vill gärna återkomma senare.
Vi kommer fortsätta kämpa för vårdnadsöverflyttning på den gosse som bor här.
Jag skulle informera biomor om att det är överlämningsmöte på skolan snart. Hon blev rädd och skrek rakt ut i luren. HON trodde jag menade att gossen ska lämnas hem till biofar i slutet av maj - JAG menade flytt från dagis till barnskola. Hon vill verkligen att gossen ska få stanna här och fick panik när jag sa överlämning och hörde inte mer - att det skulle ske på dagis alltså.
 
Det är inte namnbytet i sig som protesteras mot - det är vårt förslag att gossen får behålla sin biomors efternamn i kombination med vårt.
(Precis som om han skulle haft biomor OCH biofars efternamn.)
Tex Sjödin-Nilsson

Men jag ska som sagt fråga min kära syster...
 
Här i vår familj har nästan alla olika efternamn..*ler* Jag och mina biobarn har inte samma efternamn, min sambo (ej biofar) har ett eget efternamn och vår placerade har ett eget.. Det står alltså 4 olika efternamn på våran brevlåda..*s* Här är det "normalt" med olika efternamn...och det känns så skönt!
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp