Vad blir det för mat?

Nä nu börjar denna tråd balla ur hur har ni tänkt att jag skall kunna hålla vikten med dessa foton :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D

Gick å hämtade ett badlakan som jag torkade dreglet med och bet sdamtidigt hårt i det...
Kram
Mikkeman
 
Här blir det fläskpannkaka med rivna morötter idag.
Vi håller på att äta ur kylskåpet så det är så lite kvar som möjligt till fredag!
 
Äta ur kylskåpet till på fredag :? ??? Nu är jag förvirrad :?
Här ska det tydligen bli pannkakor megasuck ..... 2 liter pannkakssmet tar dock ett par timmar .
Önskar innerligt att dom åt fläskpannkaka , lättare att göra och snabbare för den delen :wink:
 
nebulosa sa:
Äta ur kylskåpet till på fredag :? ??? Nu är jag förvirrad :?
Här ska det tydligen bli pannkakor megasuck ..... 2 liter pannkakssmet tar dock ett par timmar .
Önskar innerligt att dom åt fläskpannkaka , lättare att göra och snabbare för den delen :wink:

När store bio kommer från skolan på fredag står vi + mina föräldrar redo att dra mot varmare trakter över julen!
Resväskorna står öppna och bara väntar på att bli färdigpackade :razz:
 
Näe... Nu får du ge dig Honey!!!
Först frestas du med rotmos, sedan med fläskpannkaka... Och nu toppar du med att du ska åka till värmen! Fy bubblan Grrr
 
Håller med "mammac" .
Fyyyyyyyyy vad du är neslig "Honey"
Sitter här grööööön av avund .
Jag lovar dock att bli go´ och gla´ om du anammar soc. semesterlösning och stoppar mig i resväskan ...... loooovar att vara så tyst , så tyst ...... :wink:
 
Hahahaha...........ni ä´ la´ för goa´ på ren småländska :love:

Får du rum i min resväska är du välkommen nebulosa :angel
Just nu fattar jag inte hur det som ligger jämte ska få plats I.......
Får fundera på det medan jag tuggar i mig mina kalla havrevåfflor med smör på :idea:
 
:razz: Inga problem ..... tar med mig en hel flaska krympolin så får du plats med mig och hela bohaget åxå :wink: .
:idea: Nästa år behöver du bara en flygfåtölj och en resväska ... resten av familjen åker på semester a´la soc.
:banan: :banan: :banan: :banan: :banan: :banan: :banan: :banan:
Som du sparar pengar på det :D :claphappy:
:claphappy: :claphappy: :claphappy: :claphappy: :claphappy: :claphappy: :claphappy:

Havrevåfflor låter intressant ...... jagar fibrer till :angel: som bara vill äta vitt rostebröd med socker på :roll: .
Slängde sockret men fick ju köpa nytt nu till jul ..... och sirap o s v :roll:
Ger visserligen högoktanig energi så det studsas på väggarna men .... försöker åtminstone nu över jul göra kompromisser .
 
Det är min fars recept från början, han gjorde dessa till oss när vi var små och hade det lite knapert.

1 liter vatten
1 tsk bakpulver
1 tsk salt
2-3 dl socker
2 nävar havregryn
lagom mycket mjöl (ca 5-6 dl)
VISPA IHOP ALLT TILL EN SMET.
TILLSÄTT SIST
3-4 ägg
ca 200 gr smält smör eller margarin

Gör gärna smeten lite i förväg så den får svälla en stund.
Våfflorna är väldigt goda kalla med smör på och ett glas nyponsoppa till som mellis.
 
Hahhahahaa .... gillar helt klart " 2 nävar havregryn" .
Så om man är kvinna (har normalt mycket mindre händer) så får man vänta tills någon av vuxet manligt sälskap dyker upp LOL :D
Är nog övertrött suttit och fnittrat åt det i säkert 15 min .
Lapp till gubben på kylskåpet "Glöm inte lägga 2 nävar havregyn i bunken så ungarna får mellis"

Tackar och bugar för receptet :bow :bow :bow :bow
Sådana recept gillar jag , där jag kan lura mina små :angel: ar ... inklusive de på 45 hrmm ...
Kör t ex morötter och diverse i mixern tills det blir en fin grötmassa och häller i köttfärssåsen eller köttbullesmeten :wink:

Mat idag blev stekt falukorv med stekt potatis (lök och bleka wokgrönsaker i åxå :wink: )
Syns inte , finns inte (vildvittrorna) så skuttar man runt i köket och kraxar :D :rollhappy: :banan: .
 
Det är gott,
Det blev lövbiff klyftpotats, vitlökssmö, varma grönsaker....
Idag blev det söndagsstek m tbh gott gott
Iövrigt boring boring! Slaskväder, vilket hag verkligen avskyr

Slutspurten har börjat, 1 v kvar till jul och ännu ingen lutfisk har ätits, kanske i veckan:))
 
Camel kofta??
Vart är du någonstans? På öland:))

Vad är det?
Jag har nyss kommit hem från julbord med jobbet, trots att jag är tjänstledig:)
Tjantilt ( så stavas det inte men ni förstår nog)
Mums...
 
mammac sa:
Camel kofta??
Vart är du någonstans? På öland:))

Vad är det?
Jag har nyss kommit hem från julbord med jobbet, trots att jag är tjänstledig:)
Tjantilt ( så stavas det inte men ni förstår nog)
Mums...

Hahahaha.......vi är i Egypten mammac!!
Vad Camel Kofta är, tja, typ några köttfärsdolmar (kamel?)
Serverades med grillade grönsaker och kumminbulgur......

Vill inte komma med pekpinnar men "Gentilt" tror jag att det stavas mammac :angel :wink:
 
Kamel åt ni det på riktigt?? Hua
Ja ang stavningen så misstänkte jag att det stavades så men det ser ju lika tokigt ut! Vissa ord blir så konstiga när man ser dem! Men men du förstod ju hur jag menade:))
Ha det så skönt/C
 
Tillbaka
Topp