Vad blir det för mat?

bortblåst sa:
Just nu så har jag påbörjat en "flytperiod" och den pågår i 3 veckor, är inne på min 4:de dag. Men jag försöker ändå laga mat till familjen och i dag blir det friterad spätta med goda potatis och remuladsås, dock gör jag inte såsen själv när jag inte kan smaka av den. Om någon fundera på varför jag har en flytperiod så är det inför en GBP operation den 17 sep.....

Lycka till, jag känner några som gjort en sån och dom är SÅ nöjda :claphappy:
 
En skvätt köttfärssås brukar jag göra köttfärssoppa på med lite rotfrukter , bönor, pasta/potatis mm...och du, limpan funkar säkert med skivad potatis i , lycka till
 
vi åt spagetti carbonara med kalkon-bacon, mums gott plus sallad till. ( vi brukar äta kl 16 eftersom ungarna droppar in då...vrålhungriga )
 
Middag vid 16.00! Ja det har nog blivit så för oss med numera (utom idag då
Å alla kommer hem till 17.30)
Men jag tycker det är intressant även det,,, vad har folk för middags rutiner??

Jag tänker så här,, bättre barnen äter tidig middag än vräker i sig mackor när de kommer hem ( vi har usel skolmat här) och sen tar vi lite kvällste/macka vis 19.30 hur gör ni andra...
Ibland efter knällsaktivitet kan mamman i det här huset bakat färskt bröd eller scones....då ligger man på topp :rollhappy:
 
Vi försöker äta allihopa ca klockan 18, har en liten som ska vara i säng klockan 20.
Blir många och långa disskutioner vid matbordet så det e lite kul o försöka samla alla.

Men jag blev nyss utskälld av en mamma till en av jourisarna för att han inte fick äta en hamburgare en timme innan middagen :angel han ringde o beklagade sig att han var hungrig så mamman skällde ut mig, men sånt får man bjussa på jag fick förklara att jag haft 35 placeringar och INGEN har svultit ihjäl hittills :wink: dessutom är det inte farligt att vara hungrig i en timme innan maten utan bara nyttigt :D

Men dom kommer från ett annat land och det tyder på fattigdom att vara hungrig, men i mitt hus gäller mina regler och en timme innan middag får man ingenting. punkt.

Tror hon ringde till soss sen o beklagade sig men men sånt får man ta. :angel:
 
Varför inte något "icke julaktigt" såna här gjorde jag förra veckan till jourisarnas förtjusning, vi låtsades att det var mars och våffeldagen :rollhappy:
 
ha ha ha... du och dina bilder!! Toppen, hade varit gott!
Men det hade redan blivit ris, currysås, stekt kycklingfile och sallad! mumsigt det med...
Vad åt ni andra?

Carina
 
Jisses Honey ...... du fåååår inte skriva sånt .........
"snålvattnet" droppar från hakan ......... :smirk: .... suck (drömmer mig bort en stund)

Vi var tyvärr på sjukhuset och tog prover och normalt sett tar inte detta så lång tid men ..... Just idag envisas snön att falla och folk tror det är sommarväg sen blir det "mormors lilla kråka skulle ut och åka....." rn ½ timmes fard förvandlas till ett par timmar och lyckas ta mig hem lagom till :angel: arna kommer hem från kören , ska äta fort och iväg igen .
Bort till lanthandeln köpa korv och mos .... suck ....... inget vettigt eller gott alls :littlesad

Tror jag våldgästar Honey nu med en gång :wink:
 
Suck .... min vanliga tur :littlesad .... jag som var på väg ut i bilen och med nervevad ruta och megafon köra runt i sverige och ropa HONEY :D LOL

Kanske lika bra förresten ,,, jag tål ju inte skaldjur :razz:
 
6/12
Jaaha.. idag blev det pannkaka i skolan så jag slapp :angel et blev hemgjort potatismos, stekt korv, och grönsaker vi lekte korvkiosk helt enkelt,, mosbricka med grillad :rollhappy: såå gott!
 
Här behövs handlas. Fick gräva djupt i mina gömmor.
Men trolla ihop en god middag. Mos gick inte mjölken var slut
så det blev pressad potatis, sen hitta jag torsk som jag la på en djupplåt
och hälde på kokande vatten och två grönsaksbuljonger sås var ju inte tal om
men smält smör en del vatten o gräslök så kallad dopp i kopp.
Måste säga att det blev super gott till och me vår mini som är i en kräsen
priod tyckte om det. Senare mellan taxiresorna med ungar hit o dit sprang
jag in och handla mjölk bröd o bregott. Men i morgon då ska stor handlas
för här ska julbakas på lördag.
 
Här blev det grillade kyckliglår med jasminris och currysås :razz: ,
Blev hur nöjd som helst , lyckades få dom så möra att köttet bara ramlade av . Ibland har man tur :wink: .
 
Tillbaka
Topp