Vi har 2 barn placerade sedan 3 år, dessa barn har fått ett småsyskon som idag är 10 månader. Detta barn ska nu placeras av en annan kommun men den kommun som har de två syskonen placerade hos oss uttrycker oro för barnen som är hos oss redan?? de är ju för bövelen SYSKON, ska man inte försöka hålla ihop det biologiska banden så långt det går? Detta lilla barn kommer inte på något vis att vara någon fara för de vi har redan, de är väl medvetna om att de har ett litet syskon och kommer enbart att känna oro om deras syskon skall vara någon annanstans :? Barnens biomamma och pappa är helt knäckta över detta besked att det kanske inte blir vi, ska hon behöva få tillit till ytterligare en familj när hon egentligen inte ens behöver? Vi känner barnen mycket väl men det gör inte famsekr anser vi, man har träffat barnen en gång i ca 5 min, det är allt sen vi fick en ny famsekreterare i höstas.
I morgon ska det upp i nämnden tydligen så vi får se, man förbjuder inte denna placering men chansen är liten att man går emot den andra kommunens rekomendationer som för alla inblandade känns totalt befängd! Någon oro bode inte ens finnas, vi har t.o.m förskolan med oss till den mindre av syskonen som också anser att detta vore ju bara BRA för barnen och vi får på dagen ett pedagogiskt utlåtande av dem om det kan hjälpa.
Jag har sagt mina tankar och känslor både till den kommun som sätter sig emot och den som ska placera lillasyskonet och det känns iaf skönt! Det är INTE BBIC när man behandl :twomad: :bounce: ar barn och familjer såhär!! Barnens bio-mormor funderar på att ringa socialstyrelsen ss arg och upprörd är hon...fy för denna maktlöshet!
I morgon ska det upp i nämnden tydligen så vi får se, man förbjuder inte denna placering men chansen är liten att man går emot den andra kommunens rekomendationer som för alla inblandade känns totalt befängd! Någon oro bode inte ens finnas, vi har t.o.m förskolan med oss till den mindre av syskonen som också anser att detta vore ju bara BRA för barnen och vi får på dagen ett pedagogiskt utlåtande av dem om det kan hjälpa.
Jag har sagt mina tankar och känslor både till den kommun som sätter sig emot och den som ska placera lillasyskonet och det känns iaf skönt! Det är INTE BBIC när man behandl :twomad: :bounce: ar barn och familjer såhär!! Barnens bio-mormor funderar på att ringa socialstyrelsen ss arg och upprörd är hon...fy för denna maktlöshet!