Ja, men vi är nog ganska många som faktiskt gått på en mina. Vi lägger ut s.k. privata pengar med jämna mellanrum. Och det går faktiskt att tolka rekommendationerna olika. Vår kommun anser att minimiomkostnaden räcker till cykel och semesterresa, det är ju bara att "spara" i tid! :? Hur sjutton nu det ska gå till. Enligt dom har ju våra barn varit så länge hos oss, så vi ska ha kunnat få ihop till en "buffert" redan. På miniomkostnaden. Ja, jag vet då inte vad dom gör sina beräkningar på. Våra ungar skulle bara vara en kort stund hos oss, men veckorna blev till månader, blev till år och när vi äntligen tyckte att dom inte längre kunde sova i dom gamla inköpta sängarna "begagnade redan då" så fick vi en summa på 2900 kr för två sängar. Och då följde dom sina egna riktlinjer, tycker jag i varje fall. Men, nu har jag följt alla diskussionerna om barnen, ekonomin och annat här i familjehemmet.se och känner att jag kanske kommer ha lite mer skinn på näsan nästa gång. Minimiersättningen är skrattretande, med tanke på allt som faktiskt behövs. Ha det bra allihop över helgen. Tack för att dettá forum finns :smirk: