Vi har från storstadskommun, men vår kommun är mycket sparsam, jag har verkligen försökt att vara selektiv i mina ekonomifrågor, ändå fick jag just idag kommentaren att dem upplever oss "pengafrågiga" som handläggaren uttryckte det. Jag blev lite snopen, sen tog jag nog lite illa vid mig, jag sa att det var tråkigt att dem upplevde oss så då jag själv tycker att vi har varit generösa med tex vid när detta uppdrag påbörjades då barnet kom till oss i enbart det som var på kroppen, 25 - grader i ofodrade gamla gummistövlar tex.
Alltså var ju upprustningsbehovet totalt, men jag kan säga att vi fick inte ens till hälften, resten har vi bekostat privat. Vi älskar barnet som om det vore vårt eget kött och blod, barnet ska ha det precis som övriga familjen och kunde jag skulle jag ta ner månen dessutom.
Nee, blä så låg jag blev av att höra det av handläggaren.
Ringde en mycket god vän och fick spy ur mig lite galla, sen så vart jag här nu.....
(Barnet är en uppväxtplacering)
Vi skulle i framtiden enbart kunna äska semesterpengar till tex en flygresa, men inte alls för sådana semestrar som vi tar med resa, hyra av stuga, inträden, blir en hel del och äta ute m.m. som det väl ofta blir på semestrar. Jaa, så tydligen är familjehemsplacerade barn "gratis" i drift, typ....
Jag kommer verkligen bli ÄNNU mer försiktig med ekonomifrågor hädanefter känner jag.