Äntligen Fredag!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Vilken vacker fredag vi fick här, ett tjockt lager med rimfrost ute och solsken!!
*Ja lax låter jättegott, enligt mig men det är bara jag som äter....Jag har lovat familjen ryggbiff, strips, grönsallad och lite bea, ja så blev det hos oss! Men först blir det badhuset för alla på eftermiddagen! :claphappy:

*Härligt med en Stockholms weekend, vi var där förra helgen. Även om vi bor nära 6mil, så uppskattas det här med!

*4 sjuka!! Mamman får vila/mysa på måndag kväll...

Ha en trevlig helg alla!
Carina
 
Ja just ja Äntligen Fredag! Eller...?
Idag känns det som suck fredag....ligger efter med städningen till helgen Gubben jobbar sent idag så fy här står jag själv och tycker synd om mig själv, damråttorna hånskrattar!!
Tänk om RUT kunde komma idag....
Inget städat=inget mys...
Suck
 
Åh,trist mammac. Härnär det precis tvärtom. Liten o jag har varit i stan o ätit på restaurang, fått bådas hår klippt o vi har köpt fredagsmysmat tillsammans o så köpt present inför barnkalas imorgon. Då fick vi även köpt små ringar till Liten o till kusinerna som kommer imorgon. EN mkt bra fredag då jag prioriterat att tränna o träffa människor, o ha det gott!Med städningen är det lite si o så...städar inte på fredagar, utan gör det mer mitt i veckan, fredagar är en generell feel- good-dag utan sånt =)

MÅ RIKTIGT GOTT ALLA DÄR UTE!! Det gör vi !! :banan: :banan:
 
Det lät ju mysigt GMB, men som sagt så låg jag efter denna veckan, är man 6-7 stycken i familjen så går det inte att släppa efter, får skylla mig själv helt enkelt, men jag rådde bot på problemet. :roll: jag röjde det värsta, dämpade belysningen, åt en god middag när alla kom hem och 2 glas rött därtill...
När lillan lagt sig ska jag lägga mig i soffan och se på film med täcke och min härliga familj (som är vakna)
Hur gjorde ni andra?

Kram Carina
 
Här rensades julen ut (det sista) senast i onsdags....o då fick sig huset en omgång....bättre sent än aldrig...idag är det mindre än 11 månader kvar till jul 2013... :wink: Hihi...fast först vill jag - o säkert ni med,njuta av en fin vår o en varm sommar....=) :banan:

Fast huset fick sig en omgån i osndags då behövs det ständigt plockas o röjas...det förfaller snabbt;)
 
Här blev det chicken nuggets o pommes med totalt tio st kompisar o pojkvänner inräknat.
Sen är det som om tonåringarna går upp i rök o kvar med chips o en bra film är gubben jag o lillskrutt.
Nu har lillskrutt somnat o jag lägger upp fötterna o njuter av ett glas rött.
Då inte alla tonåringar är hemma får gubben nöjja sig med en skål glass :D
Sitter o bara njuter av livet efter två väldigt intensiva månader med lillskrutt är livet riktigt härligt med denna :angel: . Tänk vad lite trygghet,kärlek,struktur o stabila vuxna kan göra underverk.
 
Nästa gång är det väl min tur att sitta med glass skålen på fredags kvällen :rollhappy:
Fast å andra sidan dricker jag bara ett glas i månaden max o det kändes vill jag lova inte färskt det där vinet inte.
 
ja även om det nog blir dyrare o inte större urval funderar jag på dessa små tetror med ett el två glas i måste ju bli bättre än en flaska med förvisso skruvkork men ändock så äckligt när den varit öppnat länge.
Fast mina barn älskar när jag har rödvin i köttfärs såsen :D
 
Åh så skönt med fredag!!
Har haft en fullspeckad vecka med umgängen och ny jourplacering. Vet att jag lever:))
Efter kvällens middag nu (potatisgratäng, rostbiff god sallad o ett glas rött) blir det soffhäng o "Sune i Grekland" glass till barnen,,,, sen sussa gått
Trevlig kväll!
CarinaA
 
Ang vinet så brukar jag köpa miniflaskor, räcker till ett glas på både fredagen o lördagen, utan att det blir gammalt o surt!
Samt färre kcal:)))
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp