hej alla!
jag har inte varit inne på ett tag....men jag ska uppdatera er lite...
jag fick till slut igenom att soc. tog kontakt med Bup, så de åkte dit och konsulterade dem, där blev de tillsagda att starta en ordentlig BBIC utredning. De konsulterade en extern socionom som var superbra att utreda vår

.
jag tog kontakt med socialstyrelsen och de såg mycket alvarligt på vårt lånebarns situation och de kontaktade vårt soc....så de fick en jäkla fart helt plötsligt. Soc. konsulterade även en känd barnpsykolog för att få mera tyngd i kommande lvu-förhandling. När de träffat psykologen stoppades övernattningarna bums!! :smirk: I detta läge förstod de nog vad fel de gjort och vad viktigt det var att rätta till det de gjort fel så de anlitade även ett ombud för vår

att ha i Lvu-förhandlingen allt för att få igenom nya minskande umgänge.
ombudet var super och det nya umgänget gick igenom....så just nu ser det ut så här....ena föräldern har umg 1 gång i månadeni 1-2 timmar hemma hos oss
den andra föräldern där

övernattade får oxå komma hit, en gång var tredje vecka i 5 timmar. så det har blivit en jätteförändring och det har verkligen märkts på vår
MEN !!!! nu har övernattningsföräldern (mamman) överklagat i kammarrätten och vår

fick ett nytt ombud för det förra hade gått på föräldraledigt....det nya ombudet hade inte barnärenden som sin proffesion och det märktes.

hon hittar på en egen variant...bara för att vår

verkade må så bra nu så kunde vi gott börja med mer umgänge igen :? :? för hon hade ju minsann varit och hälsat på oss och träffat

och han verkade ju vara helt ok :? man kan ju fråga vilken kunskap hon besitter för att bedömma det på ett besök på 1,5 timme, och rätten gick på hennes linje, hon var ju

ombud....socialen var chockade, den externa utredaren som var med i rätten var helt knäckt, hade aldrig varit med om något liknande, att ett ombud går så helt emot det som barnpsykolog, Bup, socialstyrelse osv osv har kommit fram till.....så domen är just nu att vår

ska va hos sin ena förälder varannan helg....men det är fortfarande en trolig uppväxtplacering :? ....det ombudet inte tänkte på är att pappan i vår familj veckopendlar så han är bara hemma på helgerna och vår

längtar efter honom hela veckorna....så ombudet ser till att

inte träffar det

ser som sin pappa mer än varannan helg :?
pratade med socialstyrelsen och de var förtvivlade, att det fortfarande fanns personal i rätten som hade så lite kunskap om barn.
socialen har nu överklagat och hade de inte gjort det så hade socialstyrelsen gått in och kritiserat socialen sa hon på socialstyrelsen....de ska även skaffa sig ett ombud som kan föra deras talan ordentligt, för tydligen så har mamman en jäkligt bra advokat, men det spelade ju liksom ingen roll för det var ju

ombud som yrkade på utökat umgänge :? ibland funderar man ju nästan på om de hade gjort upp det innan.....korruption är ju inget nytt fenomen...och när

ombud var här så sa hon flera gånger att mamman hade en så bra advokat.....de e ju så knäckande när alla som har barn som sin proffesion har sagt att vår

ska ha det på ett sätt och sen går en jurist in och hittar på en egen grej och ännu mer knäckande ....får igenom det!!!
det är helt jävla sjukt att det som alla har kommit fram till, inte går hand i hand med juridiken....det måste ju till en ändring.....jag skrev ett brev till högsta hönset på förvaltningsrätten men hon har inte svarat :?
så just nu har vi vårt braiga umgänge för soc, har ordnat att de kan lägga det nya utdömda umg.. på is tills det är klart i kammarrätten.....men skulle det gå igenom där oxå så är det övernattning varannan helg som gäller och det ska starta direkt utan inskolning :? fy fan vilken sjuk värld vi lever i...BBIC vad är det???