Jag känner igen mig lite i det du skriver att soc anser att ni är för pålästa och initierade, det var en av anledningarna enligt soc. att dem avbröt den tänkta placeringen i höstas för vår del.
Det är rätt så konstigt egentligen, dem behöver och vill ha ett familjehem som lämpar sig väl för barnet och i vårt fall ett fam.hem. där man hade erfarenhet och kunskap av barn med funktionshinder.
Men sen att få yppa något om det är inte ok enligt soc. för då tycker dem tydligen att man som fam.hem. blir svår att samarbeta med och dem tror att man kommer vilja köra sitt eget race.
Så vad egentligen soc. önskar är verkligen inte lätt att veta.
Jag tycker synd om er, jag förstår att ni känner sorg och varit i chock, usch, så jag känner igen mig i det du skriver. Stackars stackars er och stackars barnet som ska behöva få valsas omkring på det här viset.
Jag önskar er god lycka till i framtiden i varje fall!
Vänlig hälsning MGB
Det är rätt så konstigt egentligen, dem behöver och vill ha ett familjehem som lämpar sig väl för barnet och i vårt fall ett fam.hem. där man hade erfarenhet och kunskap av barn med funktionshinder.
Men sen att få yppa något om det är inte ok enligt soc. för då tycker dem tydligen att man som fam.hem. blir svår att samarbeta med och dem tror att man kommer vilja köra sitt eget race.
Så vad egentligen soc. önskar är verkligen inte lätt att veta.
Jag tycker synd om er, jag förstår att ni känner sorg och varit i chock, usch, så jag känner igen mig i det du skriver. Stackars stackars er och stackars barnet som ska behöva få valsas omkring på det här viset.
Jag önskar er god lycka till i framtiden i varje fall!
Vänlig hälsning MGB
lånebarn sa:Vi blev uppsagda!med motivering att vi i framtiden skulle få mer svårigheter att samarbeta omkring umgänget.vilket barnet skulle få lida för.Vi var oxå för initierade och pålästa???vilket dom inte uppskattade!Till barnets nätverk var motiveringen av uppsägningen att vi VÄGRADE Umgänge,vilket är helt på hittat.NU söker man efter ett nytt hem som är mer fogliga och kan tänka sig ett umgänge 2heldagar i veckan,men då ska soc,stå för hämtning o lämning av barnet.Hemflytt ej aktuell,men nätverk vill så mycket umgänge det går!Och det går visst ganska mycket!Först chock,nu sorg och en viss lättnad att komma ur denna karusell!!!!Barnets bästa?????