Elisabeth sa:God eftermiddag!
Usch, igår hade vi då ingen bra kväll, hade en sprängande huvudvärk och behövde få komma i säng tidigt, men oftas blir det ju som bekant inte som man tänker!
Vi höde väldiga snyftningar från "killen som inte vill gå till skolans" rum, vi gick genast dit både mannen och jag, vi fann honom, gåtandes sitta på sin säng, och var så fruktansvärt ledsen, jag satte mig brevid honom och la min hand på hans och frågade vad är det som har hänt, han var trotalt förstörd! han slängde sig om halsen på mig och pratade osammanhängande om hans pappa, sjuk, och sen så grät han....( det gör mig så ont att se honom så)
...
Ja, att man mår dåligt mentalt beror ju oftast på saker man inte riktigt kan sätta fingret på. Men nu verkar det ju som om ni fått den frågan besvarad...
En liten fundering, är hans föräldrar alls på väg hit eller är er kille verkligen solo?
Vår Somalier har aldrig riktigt anammat familjen, men med facit på hand tror vi att det beror på att han hela tiden vetat att hans mamma ska komma.
Hur fungerar det för de andra barnen i familjen? Jag menar att deras behov sätts ju lite på paus medans den här killen sörjer så intensivt.
Är det här samma kille som nyligen skaffade flickvän? I så fall är det ju dubbelt bra att han har någon som bryr sig om honom på åldersmässigt lika villkor.
Hur som helst...en guldstjärna i skrivboken till er för att ni finns!
Vill ta tillfället i akt och tipsa om en bok som inte alls har med det här tunga ämnet att göra.
Jag sprang förbi bokrean på Coop Forum förra veckan i den dagliga jakten på mjölk och bröd när jag såg den. "Astrids bilder". En jättevolym om Astrid Lindgrens liv fullpackad med härliga bilder. Trevlig läsning som är mycket svår att lägga ifrån sig. Bra sätt att fly vardagen en stund.
Ha en bra dag allihopa!
/Andreas