Hemutredning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Vi har fått utredningen hemskickad till oss för godkännande innan.

När det gäller "dyrare" kläder, så har jag faktiskt både köpt och sålt märkeskläder på Tradera. Ibland kan man ha tur och hitta kläder som knappt är använda till en väldigt bra peng. Till vår minsting så köpte jag bl a Polarn o Pyret jacka som jag sedan sålde när den var urvuxen och fick då dessutom tillbaka vad jag gett för den. Tyvärr hade jag nog inte fått tillbaka dessa pengarna om jag köpt en billig jacka på t ex H&M.

Sedan blir det ju en hel del shopping i Ullared oxå så det mixas hej vilt här.
 
Tradera är guld dyrare skidkläder kan man hitta för en billig penning som bara använts ett sportlov.Likaså oanvända dyra adidas skor tex...
Annan utrustning såsom cross kläder o stövlar köper jag alltid på tradera.
Vi gör så att vi har en fast summa tex 500 kr per paret skor vill dom ha dyrare får dom lägga till själva nu pratar jag tonåringar.
 
Är det fel på mig eller soc?
e-posta dom för 17 dagar sen.
Dom svara. Vi kontaktar er denna vecka.
Ja den veckan kom och gick, nästa vecka kom och gick och denna vecka
är snart slut.
På måndag blir det tre veckor sen dom svara.
Testat ringa utan framgång.
Vi känner oss som att det är vi som e jobbiga.
Men vanligt folk vett är ju att man åtminstone hör av sig om man sagt att man ska det.
Om detta forum vore endast för familjehem så hade man ju kunnat få veta om dom alls är någon kommun att satsa på.
Månaderna bara går. :littlesad
 
ja då kan Du tänka hur den kommunen är att jobba med. Ring en annan kommun. Men skicka ett mail och skriv så som du beskrev till oss och av de skälet vill INTE vi samarbeta med er.
 
Men om vi skriver till dom att vi inte vill samarbeta. Då är ju ett som är säkert "att vi inte får ut vår utredningen".
Och jag vill ju samarbeta med dom, det är den största kommunen här.
Även om jag senast i dag hörde hur dom tog ett barn utan avsked från familjehemmet.
Många unga oerfarna soc.tanter har jag uppfattat det som.
Dom vet att jag inte är naiv o blåöggd. Så det är nog där skon klämmer.
Denna kommun äter familjehem jagar bara nya runt i andra kommuner.
Men tror nog dom behöver sånna som mig, varken dom vill eller ej :D
Jag ger inte upp än ska ringa på måndag igen.
 
Ingen utredning klar än ( jo klar men ej på pappper). Jag fick tag i en av dom förra veckan. (Via telefon)
-Vi har inte hunnit få ner det på papper än.
Hon är jätte rar å gullig i telfon, så irro eller arg på dom har jag inte hjärta att vara.

Nu har vi ränsat förådet och till hösten säljer jag sånt jag sparat för att kunna ha till lånebarnet.
Vi har två bilar och jag tänkte att dom ej ersätter med två bilstolar. Så jag tänkte att nu när vår minst vuxit ur bilstolarna så spar vi dom ett tag.
Men kan ju inte spara dom i evighet för säljer jag dom på blocket får jag ju en 1000 styck.

Rummet som varit ledigt i ett år har nu ett av våra bio tagit och det hen flyttar ur blir nu kontor.
Nästa rum som blir ledigt kommer bli tv rum om inget låne barn flyttar in.

Om man aldrig får ett låne barn eller ni som avslutar med en kommun. Var hamnar utredningen? Jag menar alla uppgifter om oss!
Begär man kommunen makuler allt eller?

Ingen i detta forum som ska på kongressen i helgen?
 
Min tråd e lika tyst som våran utredning på papper

:evil: Så nu ska jag reta igång den med lite kläd prat :wink:
Min lilla har en HellyHansen vinddress, adidas skor, tretonstövlar, crocs med motiv :rollhappy:
Bara för att jag gillar det :love:

Men det jag tänker på är hur tjock luntan dom sitter två stycken och skriver på i månader är.
Är det en bok om vårat liv?
Då lär det ta tid att läsa allt sen :rollhappy:
Boken kan bli en film, ja rent av en kassa succe. Och vi får åka till Hollywodd och gå på röda mattan och träffa massa kändisar ..... :claphappy: :claphappy: :claphappy:
Ja som vi vet på soc kan ju allt hända.

Trevlig sommar alla familjehem. Och glöm ej att mat i magen, tak över huvudet ,kläder på kroppen och regler att följa är inget värt utan platsen i ditt hjärta. Störst av allt är KÄRLEKEN :love:
 
Åh jag som alltid har drömt om att få gå på röda mattan hahaha :razz:
Nä skämt å sido det tog allt ett tag för oss oxå å få ut våra papper.
Finns det ingen annan kommun ni kan tänka er? Sega människor tar onödigt mycket energi från en så dem brukar jag välja att inte samarbeta med. Tänk sedan när ni får plac, hua mig å behöva jaga runt och på för att något ska hända :roll:
Hoppas att allt löser sig.
Ja å på tal om kläder, mina har oxå märkeskläder :wink:
 
oh då måste jag gå igång på det då eller :D gör det gärna
Har väl inte det fett ekonomiskt o rör mig inte i de övre samhälls skiktet men jag skulle ALDRIG ge vare sig mina barn eller placerade märkes kläder eller vänja dom vid en dyr levnads standard lätt vindigt.Lär dom kolla priser i mataffären,ska man på semester kostar det o vi får göra upp offringar spara mm. Allt för att lära dom för framtiden.
Tanke: hur ska dom när dom flyttar hemifrån ha råd att hålla den standarden?
Min nu 20 årige son som flyttat hemifrån tackar mig nu, när han betalt hyra räkningar mm bara har ca 3000 kvar till mat busskort mm inte mycket över till märkes kläder där inte.
Ska mina barn lånade som mina egna vilja ha adidas skor för 1000 kr får dom spara o lägga till sjv. Jag lägger max 500 på skor punkt.
Handlar ofta på tradera våra vinter kläder. Märkes dressar en unge använt en sportlovs vecka får jag för en billig penning.
annat handlas på ellos,hm,kapp ahl mm.
 
självklart ska barn lära sig ekonomi. Att handla med sunt förnuft.
Vi blandar olika märken. Köper dock alltid lite dyrare vinterkläder då våra barn sliter sina väldigt mycket. Och det är rent ekonomiskt, köper hellre en dyr vinteroverall än tre billiga som håller knappt halva vintern.
Skor lika så, lägger hellre lite mer på bra skor som mina små frusna barn håller sig varma i.
Lite skoj att det är ett sååå laddat ämne, varför??? Alla gör vi ju olika val.
Vissa reser utomlands, vissa åker på korta dagsutflykter, köper dyra kläder, köper billiga eller handlar beg kläder. Alla val är ok. Jag ex har valt att inte arbeta för jag vill vara hemma med mina barn.
Så länge vi fostrar våra barn med sunt förnuft är jag övertygad om att det kommer gå bra för dem i framtiden.
 
Ja det är så under livets olika faser har man har det lite olika "fett" med pengar.
Familjehem blir ju ibland anklagade för att göra det för just pengar. Och det tycks ju vara få familjehem som gör det just för pengarna.

"Hoppas"
Men att tro att vi inte kan fostra våra barn ekonomiskt, bara för att vi har råd att unna oss. Det är fördomsfullt, om du kände oss skulle du nog aldrig tänkt den tanken. :smirk:
Är ju begränsat vad man kan skriva här för även soc är in o läser och kan ju räkna ut vem jag är.
Men jag blir ju sugen på att skriva min ålder och antal barn :D

Men ja vi lever just nu ett gott liv och det vill vi dela med oss av. Och jag är medveten om att vi kommer få stå för guldkanten själva för lånebarnet.
Och som "my79" skrev utekläder tycker jag behöver ha högre kvalite.
Och som jag tidigare skrivit jag köper mycket även på lindex och liknande butiker. :banan:

Men kul att få liv i min gamla tråd, det tackar jag för. :bow
Och i dag har jag ringt tre kommnuner till fick tag i två. så är nu anmäld till 4 kommuner. I morgon ringer jag vidare. Hur många mil ringer ni andra? Jag funderar på 15-20 mils radie.

Blev avbruten i ringandet, av en hjärnskakning på en av mina egna. Kan vara farligt med skolidrott.

Nu fick jag en snilleblixt :idea: Vi skulle ha något typ "rosabandet" symbol så känner vi igen varandra i sommar på campingar o djurparker mm...
Vilka färger är lediga?
 
Förlåt "Hoppsan" att jag kalla dig "Hoppas"

Men vi ska inte blanda ihop förmåga att fostra barn med ekonomi.

VAD SÄGER NI OM ETT BAND??????
Jag ska googla upptagna färger.
Någon annan symbol?
 
Hej igen!

Jag tycker att det låter som en bra idé :idea: . Jag skojade inte om prickigt :claphappy: . Jag tror nämligen att många av färgerna är upptagna.

Tre
 
tycker jag oxå är en bra idé
Skulle ju kunna bli en egen rosett för alla famhem och inte bara för att vi ska känna igen varandra på vissa ställen... Kör hårt - jag är med. Vi famhem behöver synas överallt.. gärna så att folk börjar undra över denna nya rosett
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp