Hemutredning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
är inte barn det roligaste som finns.
Vår lilla sa idag:
-Idag är det kväll :rollhappy:

Och såg i ica bladet lite senare:
Äldre syskon sa -Det där är falukorv.
Lilla: -Får man inte äta den? Är det farligt? :claphappy:

Och en kul sak en av mina sa som liten.
Hen såg en fågelholk uppe i ett träd:
- Mamma vem har sin brvlåda där uppe? :rollhappy:
 
Snälla kan ni inte ge mig lite hopp :littlesad
Denna väntan och inget händer

Hjärnskakningen satte lite käppar i hjulen och snart är det semestertider.
Men ska ringa fler kommuner men hur långt bort???
Om man placerar barn 40 mil bort, då kan man ju inte ha umgänge.
Kantänka mig att det är struliga tonåringar som måste byta miljö.

Just nu är det mindre barn vi kan ta, så ingen ide att ringa längre än man orkar köra eller?

Har ni tomma rum ståendes?

Hur länge fick ni vänta på uppdrag?
(från ni anmälde intresse av att börja med detta)

Om kommun aldrig hör av sig. Ska jag ändå medela ändringar i vårt liv.
Exp .Bio.barn som flyttar hemifrån, eller uppdrag från annat håll.
Större inköp eller att man säljer. Som sommarstuga el.den stora bilen eller husvagn/husbil.

Många familjehem är ju anmälda på många ställen ringer/mailar ni alla. om något ändras?
 
Rätt säker på att dom inte talar helt saningsenligt om vår utredning. Den är nog på papper men dom vill inte ge oss den. I fall vi ger den till någon annan. Så nu ska vi låta minst en till göra egen utredning på oss. Men det är ju löjligt att samarbetet är lika med noll. Staten borde betala utredningar så ingen kommun kan anse sig ha ägande rätt på den.
Rent slöseri att alla ska utreda sina egna.
Men om jag nu får en placering från någon annan så har jag ju god lust att be dom stoppa upp den ja ni vet var.
Fattar dom inte vad dom gör mot oss?
Och vad händer om någon av dom slutar som utrett oss? Vem ska då skriva ner utredningen?
Då blir det som i vår egen kommun inget av. Båda soc. som var till oss sluta.
Varför kom dom överhuvudtaget om dom ändå skulle sluta?
Och nu har den ena av dom dykt upp på mitt jobb! Och låssas som hon aldrig sett mig.
Fan har lust att ge hon en näsbränna. :twomad:

Jag har hög moral men om min mot spelare spelar ful spel. Ja då får dom det tillbaka. :evil:

Japp. Lite irro blir man.
Men hoppet är ju det sista som överger :banan:
 
Ärligt orkar inte läsa några fåniga rubriker mer att det är brist på familjehem.
Vi har ju anmält oss för två år sen? Och det var andra gången. Anmälde oss redan för massa år sen, men kommunen hörde då aldrig av sig, så vi lät det rinna ut i sanden.
Men dom söker unga föräldrar med vuxna barn!? Som har inga egna krav.
Vi ska ha tomma rum plats i bil!? Suck!
Tiden för oss börjar rinna ut, vi kan inte vänta på detta i oändlighet.
Jag får lägga band på mig själv för att inte ringa mer. Kommer inte ringa mer kommunen som snudd på lovat oss barn. Vi är en fullt levande familj här händer saker, det är bör vara deras intresse att uppdatera sig.
Om vi mot alla förmodan skulle få hem vår utredning som kommer den ju snart måsta helt skrivas om.
Blää... vad jag är less...
 
Hör av dig till några organistioner.........
Det här med utredningar som man inte får ut.....ring socialstyrelsen och fråga, vi bör ringa dit om ALLT så dom ser att vi behöver tillsynsmyndigheter över soss.

Lycka till
 
Om man vetat detta i förväg, ja då hade man ju inte släppt in dom i huset.
Månaderna bara går, tyst som i graven.
Men i går då skicka jag e-post till Socialstyrelsen.
Så nu får vi se, vad för svar man får.

Man har ju levt på hoppet men nu är det kört i botten.
Och om nu kommunen i fråga, får sig kring huvudet av Socialstyrelsen.
Ja då vill dom nog aldrig mer ha med oss att göra.

Två kommuner skulle höra av sig nu under hösten, så nu hoppas jag på dom.
Men dom får vara snabba. För som sagt vi skiter snart i detta. Jag ger ett år till om dessa kommuner verkar ok. Har även i väskan ett urklipp ur tidningen på en organistion. Får se om jag ringer.
 
många gånger tidigare har vi ju diskuterat om varför det tar sån tid innan de hör av sig och en sak är ju att pengarna i deras buget tar ju "slut" på hösten. De kanske drar sig för dyra utgifter då och väntar in i det längsta med att placera nya barn.
Bara en tanke...
 
..........och sedan är det ju som så att MATCHNING är A och O.
Vi har varit tomma länge mellan varven men hellre är jag det än att "ta första bästa".
När man har haft några uppdrag vet man att matchning betyder så mycket.

Vi har krokar ute i många kommuner och har fått erbjudanden.
Erbjudanden som dock inte funkar i familjen och som vänligen tackat nej till.
Och att vi KAN tacka nej har vi fått beröm för av berörda kommuner.
Det gör att de vet att svarar vi ja så är det ett uppdrag vi tror på!

Egentligen, innerst inne, är jag glad att dom inte ringer för det betyder förhoppningsvis att det är ett barn mindre som far illa.
En dag kommer det ett uppdrag som passar oss och då finns vi där!
 
Adal sa:
många gånger tidigare har vi ju diskuterat om varför det tar sån tid innan de hör av sig och en sak är ju att pengarna i deras buget tar ju "slut" på hösten. De kanske drar sig för dyra utgifter då och väntar in i det längsta med att placera nya barn.
Bara en tanke...


Hej.

Det jag klagar på är ju att vi inte får ut vår utredning.
Och det var inte höst när den var klar, det var i januari!
Två år sedan vi anmälde oss till denna stora kommun, om dom inte
har barn som passar hos oss är ju en helt annan fråga, jag vill ändå få min utredning.
Och det kan ju vara fel i den, som gör att dom förbiser oss.
Tack för att du ändå försöker ge lite tröst :bow
 
honey sa:
..........och sedan är det ju som så att MATCHNING är A och O.
Vi har varit tomma länge mellan varven men hellre är jag det än att "ta första bästa".
När man har haft några uppdrag vet man att matchning betyder så mycket.

Vi har krokar ute i många kommuner och har fått erbjudanden.
Erbjudanden som dock inte funkar i familjen och som vänligen tackat nej till.
Och att vi KAN tacka nej har vi fått beröm för av berörda kommuner.
Det gör att de vet att svarar vi ja så är det ett uppdrag vi tror på!

Egentligen, innerst inne, är jag glad att dom inte ringer för det betyder förhoppningsvis att det är ett barn mindre som far illa.
En dag kommer det ett uppdrag som passar oss och då finns vi där!

Så sant så.
Vi tar inte imot "första bästa"
Den tacka vi nej till för ett år sedan.
Var vår egen kommun. Som sagt att dom ej behöver fler familjehem.
Men har papper från oss på vad vi kan tänka oss.
Ändå försökte dom knöla in ungen hit. Och blev sur när vi sa nej.
Fanns inget "bäst för barnet tänk där"
Hon var mycket otrevlig, fast jag förklara på ett vettigt sätt att uppdraget var inget för oss.
1. inte i ålder vi kan tänka oss.
2. samma kön och ålder som egna barn.
3. Vi är på väg på en utlandsresa.
4. Har inte kunskap om barnets självskade betende.
 
Intressant o höra då vi hade en jouris akut som inte fick vara kvar här då kommunen ifråga inte tyckte att biosar o placerade ska vara jämngamla någon undersökning dom hade visade på det.
Det här går ju åter att bevisa min teori om att familjehems vården borde ligga nationellt inte på varje kommuns budget då blir det orättvisor i familjehems vården o barnen får olika förutsättningar beroende på vilken kommun dom tillhör.
Både arbetsätt o ekonomi borde vara lika var än i landet man bor olikheterna är FÖR stora.
 
hoppsan sa:
Intressant o höra då vi hade en jouris akut som inte fick vara kvar här då kommunen ifråga inte tyckte att biosar o placerade ska vara jämngamla någon undersökning dom hade visade på det.
Det här går ju åter att bevisa min teori om att familjehems vården borde ligga nationellt inte på varje kommuns budget då blir det orättvisor i familjehems vården o barnen får olika förutsättningar beroende på vilken kommun dom tillhör.
Både arbetsätt o ekonomi borde vara lika var än i landet man bor olikheterna är FÖR stora.

Tror barnet skulle hatat vara hos oss. Känt sig utlämnad. När ett bio.barn går i parallellklassen.
Lite annat om man inte går på samma skola och/eller bara är jour.
Utlandsresan kan ju låta lite konstigt att tacka nej för. Men man kan inte avboka en resa där vi var 12 pers och det var under jul o nyår.
För rätt placering hade man ju bollat hit o dit. Men våra egan måste gå före en sån gång, resan var deras julklapp.
Helt klart det jobbas helt olika och vi ska bara gilla läget. Mycket som är galet.
(jag har inte 10 ungar om någon räkna och tänkte det, andra nära var med på resan)
 
Äntligern kan jag sluta gnälla i denna tråd!
JIPPI Den kom i dag! :claphappy: :claphappy: :claphappy:

Den man får är det det som finns? Eller har dom kvar en fördjupning??? Den var ju enkelt skriven
men bra. Är det denna som som bio. får läsa eller är det en ännu enklare???

Nu är jag lycklig :banan: :banan: :banan:
:rollhappy:
 
och dessa kaxs är ju jättebra... köpte skalkläderna och deras vattentäthet är ju lika bra som gneis och reima (som jag känner till) 10000 i vattenpelare... antar att overallen är lika bra?!
 
Bara jag som har dålig erfarenhet då.............

Köpte en Kaxs till vår minste som bara gick sönder.
Även overallen vi fick byta till efter tre lagningar gick sönder...........
 
Köper enbart Didriksson eller Reima på overaller. Dem håller garanterat för nästan allt.
Lägger mer pengar på ytterkläder, "mindre"/billigare på typ t-shirts och byxor. Vi fick en overall av märket Kax, nja den höll inte så länge....
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp