A
Anonymous
Guest
Hemskt tråkigt med sådana erfarenheter! Nu berättar Ni om bioföräldrar som fortfarande brister i sin roll. Och hemskt när soc agerar fegt och svävande svar. Men även jag som biomamma får ALLTID svävande svar av soc. Nästan ingen kontakt. Möten då och då. Familjehemmet där mitt barn är säger samma sak...nästan ingen kontakt med soc. Man befinner sig i ovisshet. Nu talar jag bara om mig själv och vet att jag kan ta hand om barnet och ge honom stabilitet och trygghet osv.Då borde man få backup av soc. Hoppas jag får veta mer vid nästa möte. Jag vill gärna höra mer erfarenheter av andra. TacksamMammiluren sa:I vårt fall fick vi veta det direkt från bio. Detta var två dagar efter att vi alla ssuttit på soc. och kommit fram till att en tillsvidarpalcering var det bästa för barnet eftersom föräldern fortfarande saknade tillräcklig förmåga för att möta barnets behov.
Vår upplevelse är att soc var otroligt fega. Man hade vid placeringens start lovat barnet att aldrig behöva flytta hem om inte vissa förutsättningar var uppfyllda. De var de inte, men soc. lät hemflytten ske ändå. Soc. tappade bollen helt och var inte ens de som berättade detta för barnet utan föräldern fick ta hela äran och vi fick försöka plocka i hop bitarna av ett väldigt trasigt och osäkert barn.
Det var enklare att låta föräldern få som den ville och sen denne kraschlada igen för att då kunna säga vad var det vi sa och återigen placera barnet
Ingen BBIC här inte. Den här hanteringen är inte värdig någon! Bio hade, med rätt stöd och hjälp, fått vara en utmärkt förälder. Nu väntar man bara på en krasch. Vare sig barnet eller föräldern kommer att höra av sig till soc. eftersom insatserna är alldelses för höga och kvar är ett utåtagerande och trasigt barn på väg in i vuxenvärlden med en lika trasig förälder...