Jo meningen var ju att barnet skulle vara här i väntan på soc. Jag har alltså väntat på ett beslut från dem. ska barnet hem eller stanna? Föräldrarna vill ha hem det tik varje pris men barnet vägrar.
De vill att jag ska säga till h*n att gå hem.
Soc säger att h*n ska stanna hos mig till våren. Trodde ärligt talat att jag skulle få mer stöd från soc.
En till sak som jag undrar är om den här resan till hemlandet som bios bokat, barnet har uttryckt sin rädsla av att bli lämnad där. Varför sätter de inte LVU på barnet. De säger att barnet inte bör åka pga sin rädsla. Men kommer bios att lyssna på soc?
Barnet är mycket oroligt och vill absolut inte åka.
Det är inte ersättningen som är det största problemet här. det är att mamman fortfarande vill kontrollera och styra barnet genom diverse straffmetoder. Detta blir helt fel då jag försöker att bygga upp barnets självkänsla och tillit . Och under en privatplacering så anses biosarna kvarhålla sin fostran för barnet. Vilket ju innebär att h*n ska bo här men med bios regler vet med mig att det inte kommer att fungera då mamman som sagt är extremt kontrollerande och vill ha ett perfekt barn verkar det som.
Barnet har inte mått bra hemma, h*n kom aldig hem efter skolan, drack alkohol, rymde mm. barnet har gjort allt för att hålla sig borta från hemmet. Här är h*n som en ängel kommer hem efter skolan varje dag, följer med oss på olika aktiviteter, umgås med oss, är underbar med våra barn, hjälper till hemma ja listan kan göras lång.