Söker kommuner/org som vill ha oss

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hej på er!
Hoppas ni har det bra i Lucia tid!

Jag hoppades jag snart skulle få avsluta denna tråd, men tydligen inte! Tänker inte sätta punkt förens det är klart :D

Jo hur gör ni andra/hur ska jag göra?
Vi har ju tackat ja till en placering som drar ut på tiden nåt helt otroligt. Under tiden ringer andra kommuner som också vill samarbeta med oss, jag har tackat nej och sagt som det är att vi snart ska få en placering! Men tänk om KR säger nej till placering (LR sa ja)..då står vi utan helt.
Ska man tacka ja till andra samtidigt eller hur gör man....

Carina
 
Var ärlig, såg som det är!
Be dem gärna att återkomma om ett tag om de har fortsatt behov.
Eller be att få deras kontaktuppgifter så du kan höra av dig till dom med besked om hur det blir.
De vet och kan alla turer och hur oberäkneligt det är innan klicket i låset kommer.............
 
Tålamod har man ju lärt sig att ha, men det är jobbigt att vänta. Man ser bilder inom sig hur det kan komma att bli, och så dröjer besluten och man blir stressad. Jag ser fram emot dina inlägg- vill veta hur det går- så fortsätt skriv!!!!!! :wink:
 
Uppdaterar lite för er som orkar vänta med mig :D

Nu är det nytt år och jag undrar varje dag hur det är för min lilla :angel:
Hoppas att KR börja arbeta igen efter helgerna på måndag, så de kan ta upp ärendet! Snart, snart, snart....

Önskar att ni alla haft en God jul och får en god fortsättning på det nya året 2011.
Carina
 
mammaC
förstår att du undrar hur det går för er lill* :angel: ...
Håller tummarna att det går fort nu med KR så att det händer något nu, ni och lill* :angel: har väntat tillräckligt.

Ha nu en god fortsättning och fortsätt att uppdatera oss, vi vill gärna veta vad som händer.
kram Adal
 
Visst orkar vi vänta på dina uppdateringar!!!! :razz: . Vi har ju alla suttit i liknande båtar- ibland är motvinden enorm och då tar det ju lite tid att nå fram till sitt mål... :littlesad . Hörs!
 
tänk att det ska ta sådan tid.....tänker på er.
Hoppas att det går fortare för er nu.

Vår lill* gick i nämnden idag, fick samtal från vår sekr och de har börjat med alla papper idag... folkbokföring, barnbidrag... tja det finns säkert fler saker som jag inte minns nu
 
Ring Ring Ring!!!
Väntar o väntar, snart snart!!

Varje gång det ringer hoppar jag till, nu är vi så nära.
Jag håller på att gå i taket.
:bounce: :bounce: :bounce:
 
En fråga och ett tips!!
När vi vänta svar från förvaltningsrätt och Kammarrätt får vi alltid veta när svar senast ska komma- då kan väntan bli mer hanterbar. Vet ni när svar väntas? För oss har det varit 4 veckors väntetid efter förhandlingsdatum. Kanske kan ni få besked om när datumet är.....bara en tanke.... Väntar också på hur det kommer att gå för er och er lill!!!! Delar er väntan så haär på avstånd. :roll:
 
Hej Mammac!

Hur har det gått för er? Har domen från kammarrätten kommit ännu och är det så att ni har fått er lill* :angel: ?

Kram Tre
 
Hej på Er alla!
Det blev ingen placering, KR sa nej!!!
Så nu är vi tillbaka på ruta ett :cry:
:idea: Vet ni någon som söker för små barn hör gärna av er.
Får många frågor om kontakt uppdrag, vet ej hur vi ska göra, vill ju inte gå miste om fast placering för att vi har kontakt uppdrag....kanske glömma alltihop :littlesad
:? :? :? Carina
 
nämen .. det var det värsta...hade soc inte tilräckligt på fötterna till detta?
men håller med dig.. vad ska man göra? Vi tog ett kontaktfamiljesuppdrag som blev en placering, och det kommer ju alltid fler barn som behöver familjer om det är så.
 
Hej igen!

Det är tråkigt när man har förberett sig och sin familj på en ny medlem. Vår :angel: s föräldrar har precis begärt hemflytt, men fick avslag av förvaltningsrätten. Nu väntar vi och ser om de överklagar till kammarrätten, ingen tror det men man vet aldrig.........
Vi jar också fått förfrågan om att ta emot ett nytt barn. Vi funderar och ska få mer information innan vi svarar. Det finns eventuellt andra alternativ för barnet så inget är säkert.

Tänker på er mammac och hoppas att det snart blir fler erbjudande.
Kram Tre
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp