Till alla familjehem.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Nu har jag skickat det till vår lokaltidning och undertecknat det med Ett familjehem.
Synd att vi inte kommer vara hemma och få se det..........
 
Bravo :claphappy: :claphappy: :claphappy: :claphappy: :claphappy: :claphappy: :claphappy: :claphappy: :claphappy: :claphappy: :claphappy: :claphappy:
Tanke här ........ du har väll släkt eller vänner eller någon som kan hålla koll och ta undan just den tidningen när den kommer till dig :idea: .
 
Inskickat till: Aftonbladet, Expressen, Jönköpings-posten och hela hallpressen, Västervikstidning Vimmerby-tidning, GT, Kvällsposten, Barometern, Corren i Linköping, Norrköpingstidning, Eksjö-tidning.

Alla ansvariga för redaktioner,insändarsidor,familjesidor, ordet är fritt. Har fått dikten med underteknad Ett familjehem.

Är det någon som tar norrland??? dålig på deras media.

Dikten var så j...la bra att jag fick :evil: -horn och tog ynka tre timmar att mitt liv för att kunna göra nogot som kanske kan bli annorlunda för någon liten/stor :angel: där ute....

:love: Mikkeman
 
Ber o, uräkt för frånvaro , inte p g a arrogans kan jag säga . Magsjuka går i södra sverige och är inte kul . Varit inne med ena :angel: på sjukhus och fick dropp och andra :angel: har sambon fått sitta med här hemma ..... Tvi vale säger jag bara och ett mega suck ......
Jag hoppas jag kan hinna få in dikten i tidningar men är ju i senaste laget så jag tvivlar , och är enormt besviken på att sjukdommarna inte kan hålla en bättre planering . Eller åtminstone ge förvarning ett par veckor i förväg :wink:
Ska försöka i alla fall och hoppas den kommer med i någon tidning .
 
Japp var på umgänge över 30mil låg över hoteltoan i två dygn sedan att sätta sig i bilen var en bedrift men nu ligger jag i min säng å äger :smirk:
Mikkeman
 
Hej!
vilken jättebra ide med insändare i tidningen....och jättebra text!....nu halkade jag tyvärr in här försent men funderar på om det är Ok att jag kopierar texten och delar på facebook.....jag har vänner över hela sverige och om flera av dem delar kan det ju bli stor spridning :D
 
Jg tycker det är OK. och tror det var hela nebolusas mening med hela idén, att budskapet skulle spridas:)
Kram och god jul på er alla!
 
Du har så rätt "isa" .. Att tiga ihjäl ett fel har aldrig fungerat och att sprida sånt som är sant och samtidigt träffar medelsvensson i magen och får dom att stanna upp och tänka till ....... det är ett steg på vägen .
Det blundas för mycket av hänsyn till bioföräldrar och agerande mot familjehem lider av tystnadsplikten . Klimatet är perfekt grogrund för sånt snack som förekommer mycket på flashback och andra ställen . Att bara diskutera hjälper inte i detta fallet utan folk måste skakas om .
Det är dags att barn syns även när det är jobbigt och familjehemm får den respekt och uppskattning dom förtjänar .
Tillsammans är vi starka och tillsammans kan vi förändra folks syn på mycket .
Spridningen blev glädjande och jag funderar på nästa grej som vi kan göra gemensamt för att dels förbättra vår arbetsmiljö och dels öka folks medvetenhet om att barn är åxå medborgare i samhället med rättigheter , men framförallt öka folks medvetenhet om barns lidande .
:claphappy: Alla ni som var med :claphappy:
:bow :bow :bow :bow :bow :bow :bow :bow :bow :bow :bow :bow :bow :bow :bow :bow :bow
 
Efter att ha skummat igenom vad som hänt på forumet sedan jag hade tillgång till dator och sedan drabbades av datahaveri har jag blivit lite ledsen och även irriterad. Min förhoppning är att folk har myyyycket att göra. Irriterd har jag blivit på den person som vänder till allt till att nästan alla placeringar är felaktiga och dom stackars föräldrarna som får lida .

Oavsett vad någon säger så VET jag att de flesta omhändertagandena är befogade så om någon av er känt obehag därav...... skaka av er det och sträck på er :claphappy: .
Ni Är vardagshjältar :bow
Därför valde jag denna tråden för detta är till alla familjehem :D

Liten fråga .... det nämdes forum i fb ........ får jag vara med :oops: :wink: ?

Sedan en annan fundering : Jag har sett att det finns andra med familjehemsuppväxt som nu är familjehem , kan ju ha erfarenheter med sig ur placerad synvinkel som förklarar , förenklar eller dylikt för jag är ju som sagt inte ensam om mina erfarenheter . Och sedan alla ni som varit familjehem länge ........ om något dyker upp av anledning eller utan någon anledning alls , skriv upp det här eller någon annanstans i forumet . Sådant matnyttigt är guld :wink: .
Kommer själv att fortsätta skriva in matnyttiga saker här eftersom jag tycker det passar här och så blir jag så varm och glad när jag läser det ni lyckades prestera på bara några dagar i julas , så fantastiskt bra :bow :bow :bow :bow :bow
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp