träffas och byta erfarenheter

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
örebro...hm....långt att åka....men det beror på när och hur länge...annars -återigen-är ni välkomna hemma hos mig :banan: ...kanske inte nu på vintern men till våren/midsommar eller sommaren? typ en familjehemshelg? nånting att fundera över iaf :D
 
Och jag småskrattar...... :wink:
Sverige är ett långt land.....och det verkar som att ju längre söderut man bor desto kortare har man lust att åka.....! :roll:

Om man delar Sverige mitt itu så skulle mitten ligga inte så långt från Östersund! :D Vi som råkar bo från "mitten" och uppåt får ju alltid så långa resor....hur vi än gör och vad vi än är med på/i......
Hur långt är det från Skåne till Örebro....? 40 mil?......För nån från tex Boden?....över 100 i alla fall! :?

Sist vi hade träff.....gjorde vi som så att vi tog upp anmälan från alla som kunde tänka sig att åka :idea: .....la ut på karatan och vek den mitt itu.....och hamnade i Dalarna!Känns betydligt rättvisare....och ger norrlänningar en möjlighet att komma med..... :claphappy:
Bara ett förslag!
 
EJE sa:
Och jag småskrattar...... :wink:
Sverige är ett långt land.....och det verkar som att ju längre söderut man bor desto kortare har man lust att åka.....! :roll:

Om man delar Sverige mitt itu så skulle mitten ligga inte så långt från Östersund! :D Vi som råkar bo från "mitten" och uppåt får ju alltid så långa resor....hur vi än gör och vad vi än är med på/i......
Hur långt är det från Skåne till Örebro....? 40 mil?......För nån från tex Boden?....över 100 i alla fall! :?

Sist vi hade träff.....gjorde vi som så att vi tog upp anmälan från alla som kunde tänka sig att åka :idea: .....la ut på karatan och vek den mitt itu.....och hamnade i Dalarna!Känns betydligt rättvisare....och ger norrlänningar en möjlighet att komma med..... :claphappy:
Bara ett förslag!

Ja men det låter bra tycker jag :razz:
 
*gilla*

men du har en poäng där Eje.. vi åker bara så kort sträcka som vi behöver :angel

EJE sa:
Och jag småskrattar...... :wink:
Sverige är ett långt land.....och det verkar som att ju längre söderut man bor desto kortare har man lust att åka.....! :roll:

Om man delar Sverige mitt itu så skulle mitten ligga inte så långt från Östersund! :D Vi som råkar bo från "mitten" och uppåt får ju alltid så långa resor....hur vi än gör och vad vi än är med på/i......
Hur långt är det från Skåne till Örebro....? 40 mil?......För nån från tex Boden?....över 100 i alla fall! :?

Sist vi hade träff.....gjorde vi som så att vi tog upp anmälan från alla som kunde tänka sig att åka :idea: .....la ut på karatan och vek den mitt itu.....och hamnade i Dalarna!Känns betydligt rättvisare....och ger norrlänningar en möjlighet att komma med..... :claphappy:
Bara ett förslag!
 
Om det passar tidsmässigt och går att fixa med vår lilla, så låter det perfekt :banan:
Vi bor i Östergötland, är vi inga fler härifrån :? Kanske kunde "samåka" :idea:
Ha det bäst alla // ilm
 
Mary sa:
Någon som har lust att ha en träff i göteborg? :banan:
Vi har 30 mil till Göteborg och 51 mil till Örebro..... Så för min del har det ingen större betydelse. Mitt största problem är att få någon att se till 3 pojkar och massa husdjur (katter och hundar) Så det får bli att köra fram och tillbaka över en dag.....
 
Hej igen.

Sverige är mycket långt. Om jag bodde i Boden skulle jag inte heller åka till Örebro. Örebro är långt från Skåne med (dock inte lika långt). Det är inte en jämförelse av avstånd som är intressant utan hur mycket resande som är resonabelt i familjers liv.

Det borde ordnas 2 (eller fler) träffar istället, alltför att fler familjer ska kunna träffa andra. Det viktigaste är nog inte att man är 6 familjer på en "rättvis" plats i Dalarna utan att så många familjer som möjligt får chansen. Det är ju en självklarhet att fler åker på träffen om den är inom ett OK avstånd. Jag tror personligen att en träff mitt i Götaland drar många fler än för Götalandsborna att behöva åka till Dalarna (hur trevligt det än kan bli), likaväl så kommer nog fler Norrlandsfolk om de samlas i någon bra mittpunkt (eller 2, Norrland är stort). För övriga Sverige så är kanske Örebro en ganska bra samlingsplats.

Om man inte har alltför långt så har fler möjlighet att komma, de som inte kan lämna barnen över natten kan åka ngr timmar för att träffas bara under en dag.

Det tar för mycket tid helt enkelt att resa långt, Norrlandsbo eller inte.

Sparris
 
Hej igen!

Jag förstår att vi tänker olika om körsträckor. Ja, vi som bor söderöver är lite bortskämda.
Precis som för bortblåst handlar det om barnen. Vår yngsta placerade är runt året och är inte jätteintresserad av långa bilresor. Vi har totalt fyra barn och ibland är det svårt med barnvakt och att hitta övernattning för alla. 90-100 mil blir lite mycket på en dag.(Fy vad jag gnäller).. Men det är väl inget som hindrar att man träffas på olika ställen. Så jag föreslår fortfarande en träff i södra Sverige. Vilka hänger på????

Om det nu skulle bli bara i Örebro, vilken datum var det då?????
För om jag är i minoritet, så fogar jag mig efter mängden och ska genast titta över de möjligheter som finns.
Läste ditt inlägg Sparris och det är exakt så......BRAVO
Kram till er

Tre
 
hur vi än gör så försöker jag vara med,oavsett körsträckan...majoriteten får bestämma plats och datum så försöker jag hänga på :razz: undrar dock : hur många kommer från norrland och är intresserade av att träffas? och alla andra i närheteten? hör av er :D
 
För mig känns det väldigt angeläget att få till en träff- Jag tror att många behöver det!

jag försöker mig på en liten lista- kopiera och fyll i. :banan: Skriv alternativ 1, 2 3 osv. kan du inte tänka dig ett ställa så fyll inte i alls. flera platser kan ha samma rankning. Sedan så ser vi om det blir en eller flera olika träffar

Norr om dalarna:3

Dalarna:2

Örebro:1

Skåne/söder:3
 
Hjärtat sa:
För mig känns det väldigt angeläget att få till en träff- Jag tror att många behöver det!

jag försöker mig på en liten lista- kopiera och fyll i. :banan: Skriv alternativ 1, 2 3 osv. kan du inte tänka dig ett ställa så fyll inte i alls. flera platser kan ha samma rankning. Sedan så ser vi om det blir en eller flera olika träffar

Norr om dalarna:3

Dalarna:2

Örebro:1

Skåne/söder:3


Nummer 3 ( söder/skåne)passar oss....
 
Norr om dalarna:3 Svårt men går

Dalarna:2 Svårt men går

Örebro:1 Fungerar

Skåne/söder:3 Fungerar bäst

Jag är mao rätt så resbar om det finns övernattnings möjligheter någorlunda nära träffplats.


V B
 
Då ser det alltså ut så här nu :wink:



Norr om dalarna:3 3

Dalarna:2 1 3

Örebro:1 2

Skåne/söder:3 1


Jag förklarade nog inte så bra men jag tänkte att man rankar vart man vill träffas, sätter en 1:a på bästa plats 2:a på näst bästa osv. Man kan tycka att flera går lika bra då rankar ni dem samma eller utesluta någon går också bra. Visst är jag logisk :angel ....Eller inte :D
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp