Vi som kämpar med vikten -häng på här!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Grattis Fox å vad kul att du lyckats komma loss från din platå. :claphappy: :claphappy:

Själv har jag haft en upp och ner vecka
Men från sön till sön så blir det i alla fall -0.2
Inte så mycket men med tanke på att jag gått upp i veckan så är jag ändå nöjd med att den sluta på minus från förra.
 
Vecka läggs till vecka och hekto till hekto :D
Det har ju tagit några år att uppnå övervikten så man får vara lycklig över att orka hålla i och gå ner -sakta men säkert!

Heja på alla :claphappy:
 
Hur går det för er?? Jag har tappat fokus:(( klamrar mig i nån form av dukan, gi, lchf light....
Urk!
Samlar vätska för minsta lilla felsteg...
Så här brukar det vara efter 7-8 kg på mig, fast den här gången slarvar jag ju!
Tycker det är lättast i ren attackfas...
Omväxlingen var svår, kände sånt sug.
Provade med 5 /5 fem attack gick bra men sen stod det still o nu är jag där jag är.....

Måste fokusera, har varit mycket på språng då är det svårt, man tar vad det blir och försöker göra det bästa av situationen! Nättre än inget...

Depp depp/C
Hoppas ni andra håller ångan uppe, för snart är jag på väg igen...
Natt natti
 
Ja mitt fokus har varit svår att hålla.
Men så bestämde jag mig att kämpa hårt i 12 dagar.
(Nu om en vecka ska jag på begravning med massa släkt)
Det vore ju lite trevligt om någon la märke till en liten viktförlust.
Jag är glad över att ha passerat min platå som jag inte kommit under dom senaste åren efter sladdis.
Känns ändå nära -10 kg. (har 3,5 kg dit). -5kg känns så lite men -10kg :banan:
Har minskat 6cm i midjan.
Längtar tills jag når -10kg då är man på gång på riktigt.
Ja här går det i snigelfart neråt, jag håller hårt i mina kilon.
På sön blir det 5v för mig.
 
Heja, heja!!

Sakta men säkert nedåt - e iaf åt rätt håll men trögt som attan!

Men har iofs haft fullt upp med plac och vet ju att stress gör att jag håller i mina kilon stenhårt....

Bara att köra på - lycka till :claphappy:
 
Samma här, stress håller i kilona:)
Jag håller inte dukan stenhårt längre, men det funkar skapligt ändå, så länge jag går ner är jag nöjd!! Protein, grönsaker eller bara proteiner.... Ingen direkt dag för dem utan blir vad det blir beroende på hur min dag ser ut utifrån andra!
Så jag är ändå nöjd...
Blir ju inga biggest loser tapp precis, men några hg här och några hg där :love:

Carina
 
jahapp! Hur går det här då???
Jag gick väl ner 10 kg och har hållit dem över sommarn Yes!! men nu är jag igång igen med nya upptåg!
8 dgr med 5:2 dieten, har gått bra, men nu ska vi se på onsdag när jag väger mig, hur bra det gick;))
Annars så går jag tillbaka till Dukan.
Jag tycker de påminner om varandra egentligen, ett sätt som passar mig att äta, vi får se!

Hur har det gått för er andra?

Kram Carina :wink:

PS tack igen Fox för mina 10 tappade kg :love:
 
Näe, nu har jag kört i tre veckor och inga underverk har skett! Fast jag har ju o andra sidan inte gått upp något:)) alltid något!

Nja så nu ska jag nog ta tag i Dukan igen....
Eller så är jag för stressad just nu???
Urk vad trött jag blir!
Hur går det gör er andra?
Carina
 
Jag har också kört 5:2 sen i april, inte för vikten utan för hälsan, och som bonus visar vågen -5 kilo utan ansträngning :claphappy:
 
:rollhappy: hej det är jag igen!!
....nja hösten blev inget merän vanlig tallriksmodell för välmående inget räknande.
Men från idag kör jag Dukan igen, fortsätter min resa, tio till skulle sitta fint!
Hur går det för er andra?
Envisa Carina igen

Ps 5:2 är inget för mig, tycker det liknar ätstörningsmetoden allt för mycket:)) men jag vet andra som gått ner och mått jättebra! Dukan i all ära, då får man ju ändå äta sig mätt vardag enligt mat o sovklockan:))
 
mammac sa:
:rollhappy: hej det är jag igen!!
....nja hösten blev inget merän vanlig tallriksmodell för välmående inget räknande.
Men från idag kör jag Dukan igen, fortsätter min resa, tio till skulle sitta fint!
Hur går det för er andra?
Envisa Carina igen

Ps 5:2 är inget för mig, tycker det liknar ätstörningsmetoden allt för mycket:)) men jag vet andra som gått ner och mått jättebra! Dukan i all ära, då får man ju ändå äta sig mätt vardag enligt mat o sovklockan:))

Kör fortfarande 5:2 gått ner ca 10 kilo har hållt på sen i april nu, Inte så mycket för vikten men för hälsan, fick äta antibiotika över ett halvår och en fot som blev amputionshotad..... efter 3 månader med 5:2 så läkte såren och jag kunde sluta med antibiotika...t.o.m läkarna tappade hakan :claphappy:
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp