Tackar :bow
Jag är som svagast efter en och en halv vecka det är då jag brukar falla tillbaka
i godis träsket. Jag är sådan godis råtta.
Då lurar jag mig själv i en vecka till. Sen ger jag upp.
Så brukar det gå för mig.
Men så läste jag här om Dukan och tänkte skam den som ger sig. Jag måste gripa detta halmstrå.
För varje barn jag födit har min kropp lagt till ca 5 kg på sin vikt den vill ligga på. Jag skulle nöjt mig med färre barn :smirk: Har en sladdis och efter den så är det 7 kg.
Jag tvingar ner min kropp några kg sen så vips tillbaka på ruta ett stannar på en vikt.
Åtta år mellan sladdis o yngsta i stora skaran dom åtta åren fastna jag på 7kg mindre än nu dom senaste 5 åren. Är inte det konstigt att man inte går upp hela tiden?
Såg ett program på tv om att dom flesta vuxna har en vikt hela livet. Utan att kämpa för den.
Kroppen vill till sin ideealvikt hela tiden.
Men jag kämpar imot ska lura min kropp till ny idealvikt. Även om det just nu mest känns som en fantasi dröm. Såg även ett program att efter viktnedgång, ett år efter man hållit sin vikt har man ökad hunger än naturligt smala. Kroppen vill med våld få en att ta tillbaka sin "idealvikt" . Så alla tjockisar som gått ner och sen gått upp dom är inga svaga individer. Det är deras kroppar som med alla medel vill tillbaka.
Men om man fortsätter, så tror jag nog kroppen tillslut godtar den nya lättare vikten. Men hur många år det tar vete tusan.
En smal ex tjocks får kämpa tusen gånger mer för att förbli smal mot någon som alltid varit smal.
Ja det där var ju inte precis pepp :bounce:
Läste i en blogg om vad vi tjockisar ursäktar oss med.
Dyrt med nyttig mat
Vatten är inte gott
Gillar inte grönsaker
Men det stämmer inte på mig. Jag dricker mycket vatten tycker det är gott.
Tycker mitt gottande e betydligt dyrare.
Och gillar grönsaker i massor.
Jag är helt enket en gotte gris.
Ofta på tv framhåller dom att tjockisar svullar i pizza,läsk, snabbmat, strips...
men så enkelt är det ju inte. Jag äter sällan sånt snudd på aldrig.
Har inte varit sugen på nå godis dom två första dagarna.
Men i dag har jag varit lite sugen på godis. Men varit i två mataffärer och klarat mig.
Ska nog inte utsätta mig för någon mataffär i morgon om suget blir starkare.
Klarat 3 dagar