Vi som kämpar med vikten -häng på här!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Heja Carina!!

Jag har också verkligen känt att det här är min grej :)
Minus 18,5 nu och det har inte ens gått 3 mnd än!

Nöjd o glad :banan:
 
Härligt Fox! :claphappy: men det blir ju inget kvar av dig!!
Vi behöver nog inte bada i vassen i år :rollhappy:
 
Helt nolltolerans - tänkte köra till 100% denna gång, inga avvikelser :wink:

Känns toppen, har idag vägt mig och nu passerat 20 strecket - och har då nått drygt halvvägs på under 3 månader :razz:

Fortsatt lycka till - du gör det så bra :claphappy:
 
20 kg wow!! Så långt bort och såååååå avis:)
Men jag trampar på här så vem vet jag kanske kommer dit med!
Inget vin? Då fortsätter vi så, funkar bra, lukta kan man ju:)))
Blir tokigt ibland när man är borta, pillar ur så gott det går, 1g på tre veckor så det blir vad det blir! Imorgon är det vägning, håll tummen!!
 
Kommer exempel här;

Först 1-2 glas kallt vatten på morgonen
Frukost; 2 msk havrekli, 2 dl yoghurt (jag gillar Arlas milda lättyoughurt 0,5 % med vanilj el citronsmak) 1 kokt ägg med en msk rom och 2 msk keso ( om det är grönsaksdag tar jag en halv gul paprika också ) Är jag extra hungrig lägger jag till några skivor kalkon. En stor mugg the.

OM jag ibland e sugen innan lunch så äter jag ett ägg/ några skivor kalkon/rostbiff. Och dricker förstås vatten.

Lunch; Jag gillar fisk och skaldjur så en laxfilé eller två med några msk kvarg smaksatt med citronpeppar och vitlök, 2 stora glas vatten till. ( vid grönsaksdag så lägger jag till en knytnävsstorlek av gurka/selleri blandat, en näve groddar och en tomat ungefär men då blir det bara en bit lax )

Samma sak om jag blir sugen innan middag- eller lite räkor m kvarg, rödlök och peppar. Vatten.

Middag; Min sambo är älgjägare så det blir en del älgkött så tex älgfärsbiffar ( hett kryddade) och lite ruccola/babyspenat, ett par nävar, och paprika, ca en halv, selleri/gurka, en knytnäve och en tomat eller några rädisor. 2 glas vatten.

På kvällen en kopp the och e jag jäkligt sugen på ngt sött så har jag hittat en lightglass jag kan äta :)

Jag tycker det är härligt att slippa vara hungrig :banan:
 
Och du - jag tyckte också det kändes omöjligt långt bort men vips så var jag där! Du klarar det :claphappy:
 
:claphappy:
Tack snälla du, det ante mig förstår du att jag äter lite förlite! Har levt lite i farten senast och då blir det nåt ägg här o lite kalkonrullar där:)) o grönsakerna ska vi inte tala om hur futtigt det vart! Går ju ner, men känner mig lite för trött ibland, så nu har jag handlat lite mer och planerat mera, så nu ska det nog kännas bättre! Planera planera, :bounce:

Vägning imorrn, hoppas på fem totalt, vi får se....
TACK återigen, du har gett mig hoppet tillbaka, vägrar kniven!!
 
Du klarar det och kom ihåg ;

Lägg till protein så mycket du behöver så att du inte känner dig hungrig! En del dagar när jag e så där vansinnigt hungrig äter jag massor - 1 grillad kyckling till middag tex :)

Har du boken - finns ju några knep om man står still och håller på att tappa lusten!

Kram o massa lycka till!!
 
-1,5 kg tot 3v = 4,9 kg!!
Dagen till ära blev det Dukan 1/2 våffla

2ägg
4msk havrekli
4msk kesella
Kanel o Krossad kardemumma
Borde tillsatt lite canderel, men hade ingen hemma...
(Det räckte till fyra st)

Smakade helt ok:))

Fox: Vilken glass var det vi kunde äta när det pockar på?
Carina
 
SKITBRA!!!!! Se va bra det gick!!!

Grattis :claphappy:

Kommer inte ihåg namnet - finns på ICA, billig, litet paket....

Kör hårt - du e jätteduktig!!
 
Hur går det för er?
Tog ett tag för mig att hänga på men i går så börja jag med Dukan.

Väntar på min bok jag har skickat efter.
Bara man inte blir så rynkig på köpet...
 
Det går bra - 20,5 på 3 mnd :razz:

Angående rynkorna så vet jag inte riktigt - lite extra skrattrynkor bjuder jag gärna på så det är inget jag tänkt på. Däremot så märks det ju en del på överarmar, mage och lår - men jag tränar på och det drar väl ihop sig det som går :roll: Man får väl stå ut :D
 
WoddyoBuzz sa:
Hur går det för er?
Tog ett tag för mig att hänga på men i går så börja jag med Dukan.

Väntar på min bok jag har skickat efter.
Bara man inte blir så rynkig på köpet...

Härligt! Då är vi fler... Imorgon är värsta dagen för dig, men håll ut du har bestämt dig och du kan dukan:))
Jag har gått ner 5,4 kg på 4 v förra veckan blev ej så mycket då jag var på resande fot och fick göra det bästa av det mesta men kör desto mer denna veckan, har 15 kvar bara tills jag är ifatt Fox fantastiska resultat:))
Kör hårt WB
Kram Carina
 
mammac sa:
WoddyoBuzz sa:
Hur går det för er?
Tog ett tag för mig att hänga på men i går så börja jag med Dukan.

Väntar på min bok jag har skickat efter.
Bara man inte blir så rynkig på köpet...

v4= -0,5kg tot 5,4

Härligt! Då är vi fler... Imorgon är värsta dagen för dig, men håll ut du har bestämt dig och du kan dukan:))
Jag har gått ner 5,4 kg på 4 v förra veckan blev ej så mycket då jag var på resande fot och fick göra det bästa av det mesta men kör desto mer denna veckan, har 15 kvar bara tills jag är ifatt Fox fantastiska resultat:))
Kör hårt WB
Kram Carina
 
Tackar :bow

Jag är som svagast efter en och en halv vecka det är då jag brukar falla tillbaka
i godis träsket. Jag är sådan godis råtta.
Då lurar jag mig själv i en vecka till. Sen ger jag upp.

Så brukar det gå för mig.

Men så läste jag här om Dukan och tänkte skam den som ger sig. Jag måste gripa detta halmstrå.

För varje barn jag födit har min kropp lagt till ca 5 kg på sin vikt den vill ligga på. Jag skulle nöjt mig med färre barn :smirk: Har en sladdis och efter den så är det 7 kg.
Jag tvingar ner min kropp några kg sen så vips tillbaka på ruta ett stannar på en vikt.
Åtta år mellan sladdis o yngsta i stora skaran dom åtta åren fastna jag på 7kg mindre än nu dom senaste 5 åren. Är inte det konstigt att man inte går upp hela tiden?
Såg ett program på tv om att dom flesta vuxna har en vikt hela livet. Utan att kämpa för den.
Kroppen vill till sin ideealvikt hela tiden.
Men jag kämpar imot ska lura min kropp till ny idealvikt. Även om det just nu mest känns som en fantasi dröm. Såg även ett program att efter viktnedgång, ett år efter man hållit sin vikt har man ökad hunger än naturligt smala. Kroppen vill med våld få en att ta tillbaka sin "idealvikt" . Så alla tjockisar som gått ner och sen gått upp dom är inga svaga individer. Det är deras kroppar som med alla medel vill tillbaka.
Men om man fortsätter, så tror jag nog kroppen tillslut godtar den nya lättare vikten. Men hur många år det tar vete tusan.
En smal ex tjocks får kämpa tusen gånger mer för att förbli smal mot någon som alltid varit smal.
Ja det där var ju inte precis pepp :bounce:

Läste i en blogg om vad vi tjockisar ursäktar oss med.
Dyrt med nyttig mat
Vatten är inte gott
Gillar inte grönsaker
Men det stämmer inte på mig. Jag dricker mycket vatten tycker det är gott.
Tycker mitt gottande e betydligt dyrare.
Och gillar grönsaker i massor.
Jag är helt enket en gotte gris.
Ofta på tv framhåller dom att tjockisar svullar i pizza,läsk, snabbmat, strips...
men så enkelt är det ju inte. Jag äter sällan sånt snudd på aldrig.
Har inte varit sugen på nå godis dom två första dagarna.
Men i dag har jag varit lite sugen på godis. Men varit i två mataffärer och klarat mig.
Ska nog inte utsätta mig för någon mataffär i morgon om suget blir starkare.
Klarat 3 dagar :banan: :banan: :banan:
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp