Vi som kämpar med vikten -häng på här!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hej!

Jag antog utmaningen i tisdags, tog alltså en extra promenad med vagnen.
Jag fortsätter att heja på er andra, då jag själv tycker att jag är lagom viktig (hihi) just nu. Jag ställer däremot gärna upp på utmaningar det behövs alltid extra motion.

Helgkram till er alla!!

Tre
 
tre sa:
Hej!

Jag antog utmaningen i tisdags, tog alltså en extra promenad med vagnen.
Jag fortsätter att heja på er andra, då jag själv tycker att jag är lagom viktig (hihi) just nu. Jag ställer däremot gärna upp på utmaningar det behövs alltid extra motion.

Helgkram till er alla!!

Tre

Håller med tre, för tillfället............. :angel
Visst skulle det kanske behövas en 5-7 kg bort men........ nä, just nu känner jag att det är OK.
Äter lite av varje, både nyttigt och onyttigt, men MOTION, det behöver vi ändå!
Och det är jag med på!
Trampar mig svettig på motionsbandet i källaren några gånger i veckan + att det blir många sköna promenader ute nu också.

Kämpa på alla :banan:
 
V13 =v1
Mammac -1,4
Skorpano1 plus minus 0
Trixen plus minus 0

Kämpa på nu, fler som kommer att väga in i morgon kanske... kom igen nu tillsammans klarar man mer.
Honey o tre hejjar på
 
Härligt att läsa era rader!!! Själv är jag helt normalviktig ska inte gå ner i vikt- men följer era framsteg- för dem tror jag kommer!!! :banan:

Själv tränar jag några ggr i veckan- får till det då Liten är i förskolan o jag inte pratar med soc, hab eller fixar annat praktiskt. Att prata med soc i tele kan man göra när man promenerar. Bara ett tips.... Hade jag inte tränat hade livet som fam.hem varit tyngre. När jag svettas, får upp pulsen då får jag energi!! Energi som behövs! Jag har tränat hela livet- det har blivit ennaturlig del av livet. I perioder har det blivit långpromenader, när Liten kom blev det barnvagnspromenader, eller cyklande framför tv:n när Liten sov, medan jag andra perider har simmat, gym-tränat eller spelat fotboll med gammalt damlag. Så jag är lättmotiverad- däremot behöver jag bättra på mna matvanor- det bör lite si o så med mat under hektiska perioder o man flackar hit o dit: felvald mat....lite för mkt godis o sötsaker. Där kan jag bättra mig- så kanske jag kan bli inspirerad av er också?! :angel
Trevlig helg!!

Ps Vår lördag här börjar med familjegympa: svettigt även för vuxna. Sedan blir det promenad med Liten i vagn- Då Liten behöver vila efter gympan. O så en tur ut o leka. Ser det som vardagsmotion att putta fart på gungan, hjälpa Liten hålla balansen med sparkcykeln, lyfta, leka häst som ska galoppera.... (liten på ryggen). Det finns många sätt att göra sig av med kalorier :wink: . Som sagt: önskar er en trevlig helg! :razz:
 
Gör mitt bästa... sa:
Härligt att läsa era rader!!! Själv är jag helt normalviktig ska inte gå ner i vikt- men följer era framsteg- för dem tror jag kommer!!! :banan:

Själv tränar jag några ggr i veckan- får till det då Liten är i förskolan o jag inte pratar med soc, hab eller fixar annat praktiskt. Att prata med soc i tele kan man göra när man promenerar. Bara ett tips.... Hade jag inte tränat hade livet som fam.hem varit tyngre. När jag svettas, får upp pulsen då får jag energi!! Energi som behövs! Jag har tränat hela livet- det har blivit ennaturlig del av livet. I perioder har det blivit långpromenader, när Liten kom blev det barnvagnspromenader, eller cyklande framför tv:n när Liten sov, medan jag andra perider har simmat, gym-tränat eller spelat fotboll med gammalt damlag. Så jag är lättmotiverad- däremot behöver jag bättra på mna matvanor- det bör lite si o så med mat under hektiska perioder o man flackar hit o dit: felvald mat....lite för mkt godis o sötsaker. Där kan jag bättra mig- så kanske jag kan bli inspirerad av er också?! :angel
Trevlig helg!!

Ps Vår lördag här börjar med familjegympa: svettigt även för vuxna. Sedan blir det promenad med Liten i vagn- Då Liten behöver vila efter gympan. O så en tur ut o leka. Ser det som vardagsmotion att putta fart på gungan, hjälpa Liten hålla balansen med sparkcykeln, lyfta, leka häst som ska galoppera.... (liten på ryggen). Det finns många sätt att göra sig av med kalorier :wink: . Som sagt: önskar er en trevlig helg! :razz:

Fast jag inte är otränad blir jag svettig bara jag läser ditt inlägg :oops: :angel :wink:
 
Har spelat fotboll på relativt hög nivå o det innebar mkt träning hela ungdomstiden, :angel .O det sitter kvar än- fast i mindre grad :wink: . Jag är inte 17 år längre- men blir så pigg efter träning. Det lär nog mitt enda "beroende"- att träna några ggr per vecka- helst i friska luften :banan:

Tja, är svag för sötsaker också- o den kombinatinen är rätt ok.... :razz:
 
V13 =v1
Mammac -1,4
Skorpano1 plus minus 0
Trixen plus minus 0

Hur kommer dagen att se ut idag. Skamlig efter övertramp i helgen?
Motionera motionera?
Ligga i sängen och ha södagsvila?
Eller vara nöjd med helgens intag?

Jag tar nog en kombination av att ligga i sängen (min dag) för att sedan rycka upp mig och gå ut på långpromenad med vagnen...Ja så får det bli :claphappy:
Tänk på vad ni äter, hur ni äter. Jag har lite för bråttom ibland, försöker ändra på det. Men det är inte lätt med de "elva små trollen" :rollhappy:
Kom igen nu gör en investering i dig själv idag!
Kram Carina
 
...måste erkänna :oops: idag blev det ingen motion alls. Vi fikade och slappade hela dagen...
Tur att det är måndag imorgon så jag kan börja om :banan: Hoppas ni andra var flitigare än jag!
Kram Carina
 
Hej alla där ute denna veckan har det varit lite si och så :( röd vecka :( säger väll det mesta migrän :( och inskollning av en liten ängel och sån möte
Med soc Phu jösses och igår
Syndade vi då det är start på påsk lovet :( säg
Mig
Kan det bli sämre vecka :( men det blev "bara" + 0,2 så kunde varit mycket värre
Nu tar jag en pause och åter på spår igen på söndag ;) hoppas alla ni andra underbara själar får en toppen helg :)

Mvh Skorpan
 
ja..
Tiden går och påsken gör sig påmind :angel . men nu kommer ju snart en ny vecka tack och lov. Jag kommer nog att bada i vassen i år igen :rollhappy:
Jag är lite dålig i magen denna helgen, ej kräkningar tack o lov. så mat och motion är inte att tänka på...
Kram Carina
 
Att äta rätt o motionera när man har kt omkring sig är inte alltid det lättaste. Har inte rört mig många meter på 16 dagar då min Liten varit på sjukhus o efter det "mammig " o i dålig form. Ingen ordning på maten helelr. Nu idag har jag börjat så sakteliga att träna igen.

Enerverande då olika saker gör att ens planer havererar. Men inte behöver du mammac bada i vassen!!! Bada o njut i sommar! Jag hejar på med dina satsningar med vikt o mat härifrån!!! :claphappy:
 
Hejsan hoppsan!
jaha? ska vi ta oss i kragen och damma av den här tråden igen??
Jag har varit igång ett par veckor nu och gått ner 2 kg men denna veckan hade jag stått still..men men skam den som ger sig!

Ingen promenad idag -regnet öste ner
Bra mat inom min kcal ram! -Fick dock hoppa över fredags vinet, då jag "tröck" i mig en bulle till fm fikat istället, men den var god! ikväll blir det grönsaksdipp, uppmätt till mig, som fredagsmys...

Kom igen nu!

Carina
 
Har käkat medicin ett tag som gjort att vågen sprängt nästa 0-streck i biverkningar.
Så, jag kämpar konstant med att hålla igen.
Tyvärr är jag gift med en bagare......... :angel

Men, skam den som ger sig!
Jag SKA ner under den nollan igen 8)
 
åh.. en bagare.. mycket mums hos er då?

just nu förhåller jag mig till mat utan en massa kolhydrater... äter sen 3 v lchf vilket resulterat i -3,8 kg. Förra omgången gick jag upp 6 och då fick jag stora nojjan och slutade. Denna gången ska jag ge det fram till jul och se vad som händer, inga krav eller så utan bara i lugn och ro se vad det ger. Min största vinst är hittills att min mage inte är stor som i 9e månaden utan bara lite degigare och mjuk. Inget sötsug och ingen halsbränna :razz:
 
Adal sa:
åh.. en bagare.. mycket mums hos er då?

just nu förhåller jag mig till mat utan en massa kolhydrater... äter sen 3 v lchf vilket resulterat i -3,8 kg. Förra omgången gick jag upp 6 och då fick jag stora nojjan och slutade. Denna gången ska jag ge det fram till jul och se vad som händer, inga krav eller så utan bara i lugn och ro se vad det ger. Min största vinst är hittills att min mage inte är stor som i 9e månaden utan bara lite degigare och mjuk. Inget sötsug och ingen halsbränna :razz:

Jo, alldeles för mycket oftast :angel
Gubben kan inte dricka slätt kaffe utan vill ha nåt, helst kletigt, till.........
Vi har ätit LCHF i perioder, känns skönt att "rensa ur" kroppen lite.
Men, jag ska inte klaga för så illa är det inte.
Även om jag har svårt att knäppa byxorna efter att de legat i skåpet hela sommaren :wink: :oops:
 
Puffar lite - behöver lite pepp :razz:

Har kört Dukan nu i dryga 6 veckor OCH det fungerar toppenbra - hoppas jag klarar att hålla i....

Hur har ni andra det?
 
näe fy är det dags nu igen :rollhappy: :rollhappy:
Ja jag är alltid på, så gärna för mig, har kommit ur spår nu ett tag, men nu så :claphappy:
räknar kcal - då kan man äta allt, men inte alltid, inget krångel!
Motionera mera är mitt måste, kosten är inget problem för mig :bounce:

Carina
 
Heja Carina :claphappy:

Ja - nu e det dags......IGEN :angel undrar just för vilken gång i ordningen?! Men nu blir det den sista - ska komma hela vägen i mål nu!
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp