Vi som kämpar med vikten -häng på här!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Själv har jag alltid vägt i underkant så jag är ingen expert på det här med viktnedgång. Men för ett halvår sedan så fick jag hypotyreos, alltså sköldkörteln producerade inte tillräckligt med hormoner, och jag gick upp i vikt. Jag började medicinera med Levaxin men vikten ville inte riktigt gå neråt. Nu är det ju bara några kilo det är talan om men ändå.
Då stötte jag av en slump på "periodisk fasta". Egentligen är det en metod som främjar muskeltillväxt och fettförbränning i samband med träning. Men jag prövade och för mig funkar det utmärkt. Jag äter 8 timmar per dygn och då äter jag normalt och det jag är sugen på, och så fastar jag 16 timmar per dygn då jag endast dricker vatten, the eller kaffe. Det innebär att jag äter mellan klockan 12.00 (då jag äter lunch) och klockan 20.00. Jag får plats med två rejäla måltider, mellanmål och livets goda. Hur man lägger "ätfönstret" bestämmer man själv.
Jag är ändå ingen frukostmänniska så jag känner inte att jag går miste om nåt. Och de kilon jag gick upp är borta! Nu kör jag periodisk fasta flera dagar i veckan bara för att jag mår så otroligt bra av det. Läs gärna på internet. Det finns massor av information.
 
Fox sa:
Puffar lite - behöver lite pepp :razz:

Har kört Dukan nu i dryga 6 veckor OCH det fungerar toppenbra - hoppas jag klarar att hålla i....

Hur har ni andra det?

För mig som är novis...........vad är Dukan?
LCHF är jag bekant med liksom drickdieterna (max 500 kcal/dag)
 
Dukan är enkelt - baserar sig på protein, grönsaker och 20-30 minuters promenad/dag. Jag har nu kört sedan 1/1 och gått ner 15,7 kg. Inte varit hungrig, sur, slut i kroppen eller knoppen, ingen huvudvärk.... Har fungerat så jäkla bra!
Kan varmt rekommenderas :banan:
 
Det låter ju kanon! :banan:
Alltså inga kolhydrater som bröd, pasta & potatis............
Låter inte svårt.... :angel
 
Honey - så sant, det var lätt! Och man känner sig duktig och dessutom blir man full av energi! Jag har provat i princip ALLT förut.....Cambridge, Slanka, Viktväktarna och alla möjliga dieter och förmodligen byggt upp ett rejält motstånd mot att gå ner i vikt..... Men nu går det som på räls :banan:
 
Fox sa:
Dukan är enkelt - baserar sig på protein, grönsaker och 20-30 minuters promenad/dag. Jag har nu kört sedan 1/1 och gått ner 15,7 kg. Inte varit hungrig, sur, slut i kroppen eller knoppen, ingen huvudvärk.... Har fungerat så jäkla bra!
Kan varmt rekommenderas :banan:

WOW bravo!!!
Jag har kört kcal sedan v4 och gått ner 0,7 kg:))) har lite för mycket omkring mig som gör att jag tappar fokus på mig:( men men jag ger mig icke!
Då får iallafall du ny vårgarderob:)
Härligt, fortsätt nu när du har flyt

Kram Carina
 
Inget fett - använder kvarg, kesella, keso o såna produkter :) En kall sås med kvarg, svart ishavsrom, hackad röd lök, cayenne till rökt lax e en favorit!

Jag har köpt boken Dukan Dieten av dr Pierre Dukan. Och sedan var jag inne på den officiella sidan och räknade ut den rekommenderade målvikten och så startade jag!
 
Vad säger du Honey, ska vi haka på Fox from måndag?
Tror den boken tom fanns på bokrean...
Nå, ska vi?? Du får hanleda oss Fox:)) du är vår förebild nu...

Fox: hur såg en heldag ut för dig i början?
 
Jaaaaa - kör igång! Ni klarar det lätt!!

Jag körde 10 dagar attackfas :angel Ville köra hårt - som vanligt....

Till frukost; havrekligröt m lite stevia o lättmjölk. Kokt ägg med rom och några rullar m kalkon eller rostbiff.
Sedan åt jag ett kycklinglår eller ngt annat "kött" om jag blev hungrig innan lunch.
Gjorde köttfärsbiffar av älg och blandade färsen med ägg o kvarg - jättegott!
Grillad kyckling utan skinn, lax och musslor, räkor, kräftor - ja, det kändes som att jag åt lyxmat bara :razz:
 
Härligt - ja, passa på att dricka ett par glas vin! Men i övrigt så är det så härligt att inte känna sug efter ngt - det försvinner hux flux :claphappy: känns så skönt! Efter den här tiden så saknar jag egentligen endast choklad - och det kan jag ju stå emot ett tag till!
Lycka till - jag peppar allt jag kan!!!
 
Sådär ja, sportlovet är slut!
Nu är jag redo, ätit gott och druckit gott:) imorgon börjar jag!!
-Äta gott, men bara prot,,
dricka gott vatten:) o sova på natten.
 
Kan varmt rekommendera att göra gröt av havrekliet - 2 msk och lite vatten, i micron, lite stevia och mjölk! Supergott!!
Ett/ett par ägg, ishavsrom och några skivor kalkon - superfrukost :razz:
 
1 veckas Dukan Attackfas = -2,1kg Yes!! kör några dagar till, osndag blir det lite grönsaker!
Havreligröten är jättemums om man gillar gröt villsäga;)
 
efter 2 veckor med Dukan har jag nu tappat tot 3,4kg!! jag är så nöjd :banan: :banan: Nu ska jag inte tjata mer om det, men denna diet funkade verkligen på mig, samt att man har ett liv :rollhappy: Tack Fox för tipset :love:
Nu kämpar vi vidare, vilket sätt vi än använder! Bara vi mår bra....Kör på!!

"Hellre överviktig än skitviktig"

Carina
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp