Vi som kämpar med vikten -häng på här!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
vojne vojne... som jag har försökt och aldrig lyckats... för mig får det bli barnvagnspromenader... Mat - det hinner jag knappt tänka på idag :D

men jag kommer visst att läsa tråden... kanske hejjar på er andra oxå :D :angel
Får försöka hänga på så gott det går... :bow
 
Oh jag är med........försöker hålla mig till vv mat, det är det som funkar best för mig, men absolut vill jag ha bort några kilon, annars får jag bada i vassen i år också...moahahahaha :D
 
Bravo bravo!!! nu blev det fart på er...

Vägning på fredagar, naken vikt, innan frukost (vill man inte så skriver vi inte vikten här men ett - vill vi iallafall höra om eller för alldel ett +

:banan: Kom igen nu flera som hänger på??!! :banan:

Jag äter enligt kcal då kan alla äta samma och barnen får inga konstiga tankar om mat :angel viktigt tycker jag...
Rek: aftonbladets viktklubb.se
Vilket vi än känner mest för handlar det i vilket fall som helst om kcal intag.
Jag behöver MOTINERA ja hua vad tråkigt, men så är det!
 
Hej jag är också med . Super kul :) min man är nog den sämsta mäniskan att göra det med då han hela tiden skall komma på något att fira :( jösses vad man kan fira ;)
Vi går också via kalori intag funkar bra för oss då barnen inte märker av det en toppen app har jag på mobilen ;) tror den heter kaloriräknaren men är inte säker gratis app i alla fall med två fötter på en våg ;) man kan scana in vad man äter tex filmjölk och vips så ligger den inne på dygns räkningen :) helt underbart bra ;) var bara tvungen att tipsa ;) lycka till !!!
 
Hej!

Får man vara med lite grann fast att man inte är överviktig :angel :angel ? Jag är bara viktig för mina små :angel: .

Kram Tre
 
Jahapp!
Då var det fredag och vägdag för oss, som behöver gå ner i vikt!
Vi var ju ett par stycken :claphappy:

Jag vägde mig och skrev upp i min Agenda,,,ingen rolig historia. Men nu hugger vi tag!! Nästa vecka kommer reslutatet :banan:
Kämpa på nu.
Carina
 
Ja nu vägde jag mig här på morgonen.......hm...10 kilo ner till sommaren skulle inte vara helt fel :claphappy: En storlek mindre i bikini vore inte helt fel :angel
Träffade en gammal kompis i fredags som jag knappt kände igen för hon hade gått ner 15 kilo sen i november....... hon hade köpt apotekets "Modifast", finns som soppor och smoothie-liknande. Vill man bara leva på det ska man äta 4 påsar om dagen vilket är dryga 800 kalorier
men hon har ätit 3 påsar och ätit vanlig middag..... :claphappy:
och 15 kilo sen i november är ju helt toppen :banan:
Jag åkte till apoteket och köpte jordgubbsdrycken.... den var helt ok smakade gott...så nu ska det få bli en sån till frukost varje morgon.
Någon här som provat Modifast? Dom har även en ganska bra hemsida...ska läsa lite mer där sen.
Lycka till nu allihopa vilka metoder ni än kör på :claphappy:
 
jag har provat i omgångar och gillar både choklad och vanilj, dessutom har de även puddingar nu som är jättegoda. Får väl gå på dom nu igen när man inte hinner laga mat :angel
 
Hej

Till min fasa så väger jag lika mycket idag som för 12 år sedan..........då jag var i 9 onde månaden.

Jag vet att för mig handlar det om att äta lite och ofta. Det har fungerat tidigare och man blir ingen martyr som utmärker sig i sociala sammanhang.tycker et är viktigt att inte göra en stor sak inför barnen. Jag äter allt fast skrapar bort majonäs och smör eller dylikt.Skulle må bra om jag gick ner 7-8 kg.

Fast tjejer tänk på att om vi går ner för mycket och för snabbt då blir vi rynkiga. ha ha
 
Hej alla igen!

Tänk bara på att gå ner i vikt gör man bara för sin egen skull och absolut inte för någon annan tycker det. Jag hörde en gång en uttryck som sa att det finns bara två sorters vikter nämligen undervikt och trivselvikt.
Heja alla er som kämpar. Jag kämpade för 25 år sedan och gick ner 20 kg. Detta har jag hållt sedan dess.

Lördagskram till er!

Tre
 
Hej alla "viktiga" människor :razz:
Hoppas ni fortfarande hänger i. jag för min del har skött mig bra idag går ta en dag i taget
Bra mat och lite motion blev det =nöjd

Carina
 
Idag blir det en utmaning till alla!!

Vad ni än brukar göra så lägger vi till en långpromenad idag (extra för en del o nytt för dagen för en del :angel ) När jag går med barnvagnen brukar jag "gå bredvid" o svänga extra med armen som är fri...bränner lite extra på så vis :claphappy:
Kom i gen nu!!
30-60 min extra minimum 30....resten är bonus!
Carina
 
Okej!

Då blir det en kvällspromenad för dagen är proppfull av skolhämtningar, Öppna förskolan, matlagning, läxläsning m.m

Tre
 
Idag är det jobbigt står och jobbar lite på macken och säljer ton med glass idag men ack jag skall inte ta en enda ;) men det är svårt .

Hoppas ni andra där ute får njuta av solen :)
 
Härligt!
Tråden lever fortfarande :claphappy:
Jag gick en extra promenad den dagen,,,=nöjd!
Idag har jag varit o handlat massor med godsaker, morötter, vitkål, knäckebröd, grovt bröd, böner mm. Ja sen är jag en liten sockerjägare, tycker det skall undvikas för mig i största möjliga mån i vardagen. Jag gillar mat som mättar och ger volym för få kcal :oops: sån är jag :wink:

Imorgon är det dags för första veckans vägning här på Familjehemmet.se
Jag räknar med ca 8 kg (ja kunde de i biggest looser så kan vi) nåja men tänk om vi tar 8 kg tillsammans i allafall,,,, DET är möjligt!
Imorgon skriver vi resultat, Lycka till!
 
Hej idag vägde jag mig :( + - 0

Alltid när jag kör igång men diet så går jag upp i vikt för att sen gå ner så känns ändå
Ok med +- 0 men bidrog inget till nedgången denna veckan :(

Men håller tummarna för er andra !!!

Skorpan
 
Tråkigt Skorpano1! Men som du själv skrev så kan det vara så i början, lika för mig!
Nästa vecka kommer raset :wink:

Jag hade tur, har hållit på ett tag nu o gått upp sedan starten men idag kom det första minuset så nu har resans färd neråt börjat) idag blev det håll i er -1,4kg Yes yes yes...
Jag har ätit av allt, lite mer av vissa o lite mindre av annat.
Men hemligheten heter motion, jag har kommit igång med långpromenader i blandad terräng. Både svettas och flåsar som en trött hund :rollhappy:

:banan: Kom igen nu ni andra skriv in era + eller- vi stöttar varandra. :banan:

V13 =v1
Mammac -1,4
Skorpano1 +-0
 
Här var det +-0....var ute i går och åt 5-rätters meny :angel
Blir nog till att bada i vassen i år :rollhappy:
Men jag ska fortsätta så klart.......
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp